Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min fundering är främst om jag ska tillåta dem att "slåss" när vi är på promenad eller sitter nära mig, eller om de ska få göra upp om rangordningen vid andra tillfällen?
Min fråga är: varför köpa två valpar överhuvudtaget?Någon som har erfarenhet av det? Det är schäfrar, men inte från samma kull eller ställe. Min fundering är främst om jag ska tillåta dem att "slåss" när vi är på promenad eller sitter nära mig, eller om de ska få göra upp om rangordningen vid andra tillfällen?
Min fråga är: varför köpa två valpar överhuvudtaget?
Varför inte??
Jag har det som sagt tämligen ofta och det från egenägd hund nr 2 för 18 år sedan.
Min fråga är: varför köpa två valpar överhuvudtaget?
Min erfarenhet är att det är inte är dubbelt så jobbigt utan fyrdubbelt så jobbigt. Jag har helt enkelt sett betydligt fler fall där det gått åt helsike och varit skitjobbigt än lyckade fall.
De som lyckats har oftast varit väldigt duktiga hundmänniskor som förstått vikten av att göra saker enskilt med hundarna och som kunnat styra upp lek, sömn och konflikter.
Nu låter det ju inte som om TS har den erfarenheten som varken du eller jag har, så jag tycker faktiskt inte det är någon bra idé alls. Särskilt inte schäfrar, som i alla fall enligt min erfarenhet, ofta har svårt att hålla sams med andra hundar - även inom flocken.Varför inte??
Jag har det som sagt tämligen ofta och det från egenägd hund nr 2 för 18 år sedan.
ExaktMin erfarenhet är att det är inte är dubbelt så jobbigt utan fyrdubbelt så jobbigt. Jag har helt enkelt sett betydligt fler fall där det gått åt helsike och varit skitjobbigt än lyckade fall.
De som lyckats har oftast varit väldigt duktiga hundmänniskor som förstått vikten av att göra saker enskilt med hundarna och som kunnat styra upp lek, sömn och konflikter.