köpt råttor - jätte allergisk

Sv: köpt råttor - jätte allergisk

Jag syftar på att en del ser råttor som skadedjur för att den vilda formen ibland skiter i foderhinkar i stall och såna saker, exempelvis. Då är det ju liksom en bagatell att vi själva kvaddar hela jorden.
Och ja, jag är full av ironi här. Är det någon som ska dränkas pga sina levnadssätt så är det människor.

Jo jag har blivit mycket bättre i min allergi mot katter .I början fick jag astma och ögonen svulnade igen och näsan droppade men nu är jag i det närmaste fri bara jag inte stoppar näsan i pälsen på dom då kliar det en del. Katterna jag tog bort var sådana som jag frågade runt alla grannar som hade katter och ingen kände till vem som ägde dom och det blev en hel massa vildkatter här så det var bra att jag tog dom annars hade det varit massor med katter här ..men det kanske är meningen att dom ska föröka sig fritt
// Skerper

Det har du rätt i att vi människor tar ju redan livet av varandra så det är ju redan på gång .

hej alla.

nu har det äntligen löst sig!! :) och de kom förhoppningsvis till ett bra hem.

jag satte ut en annons om dem och tog 200kr för allt - som symbolisk summa (som jag fick som råd). det var jättemånga som skrev att om jag inte får bort dem så tar dom dem gratis. men jag ville inte skänka bort dem hur som helst. sen var det en tjej som hörde av sig som redan hade 16 råttor och ville mycket gärna KÖPA dem - så det kändes seriöst. så nu har dom kommit hem till henne igår och hon verkar mycket duktig och intresserad. så jag tror dom kommer få det jättebra. och hon verkar ju inte ta dem bara för att det var billigt - för 3 råttor kostar 150 på affären och grejer lär hon nog ha haft sen innan - så det känndes som hon ville ge dem ett bra hem.:love:

till skerper - kan inte du bara lämna tråden om du ska vara så otrevlig??? sen min allergi?? vaddå vara förkyld ett tag? har du nån aning om vad jag har fått genomlida denna vecka??
första 2 dagarna fick jag ett astma anfall och kramper - hamnade på sjukhus. har haft tung astma sedan dess och blivit sjukare och sjukare. för 3 dar sedan var jag tvungen att åka till sjukhus för att jag var så dålig - har då åkt på lunginflammation. och enligt läkaren så är det allergins fel som sänkt mitt immunförsvar så otroligt mycket att jag blivit så sjuk. för jag är aldrig sjuk annars - typ 2 gånger i hela mitt liv fast jag jobbar på dagis!!
så du kan inte rekommendera folk att ha kvar djur som de blir dödssjuka av!!! för risken är att man dör eller vid lindrigare/eller för mig värre fall - utvecklar allergi mot allt annat åxå. oxh jag har inte kvar mina råttor om dom kan göra mig allergisk mot mina hundar och hästar!!! när jag var 7 år blev jag allergisk mot hästar - det var en sån allergi som du beskrev med lite snor och kliade lite - men inte dödlig astma som denna gången - den växer inte bort!!!!
sen har du sjuk syn på djur.. :crazy: respektera att alla tycker olika och det är tur att folk har bättre förstånd än dig!!!!!

till lejonflickan
tack för tipset. jo jag hade gerbiler när jag var mindre, fast jag tycker inte dom är lika personliga och "mysiga" som tamråttan. dom är lite mer som en sköldpadda.. :angel:
men jag skall inte skaffa nåra pälsdjur nu.jag får nöja mig med mina hästar,hundar och fiskar... :idea:

Vad skönt att det löst sig för dig!

Det låter ju som om de kom till ett jättebra hem!

Jo jag har blivit mycket bättre i min allergi mot katter .I början fick jag astma och ögonen svulnade igen och näsan droppade men nu är jag i det närmaste fri bara jag inte stoppar näsan i pälsen på dom då kliar det en del. Katterna jag tog bort var sådana som jag frågade runt alla grannar som hade katter och ingen kände till vem som ägde dom och det blev en hel massa vildkatter här så det var bra att jag tog dom annars hade det varit massor med katter här ..men det kanske är meningen att dom ska föröka sig fritt
// Skerper

Det kan hända men långt ifrån alla blir friska, det finns sånna som till och med kan dö.

//Diana

Jo Det är säkert rätt men jag har haft tur iallafall och blivit av med en del av allergin ..Tills jag möter en gråhund eller finnspets då är det kört igen .Är väl något med pälsen skulle jag tro .sjuk syn på djur vet jag väl inte .Jag är uppväxt på en bondgård på 70-80 talet och då fick man vara med om en hel del saker så man har kanske en annan syn på det hela än dagens ungdom och därför blir det som det blir ! Skönt att det löste sig med råttorna men satsa på små sköldpaddor istället då slipper du allergin men dom bits rätt skapligt .Min mamma hade 2 st förut

Så jätteskönt att det löste sig! Råttorna verkar ha fått ett toppenhem. :)

Jo Det är säkert rätt men jag har haft tur iallafall och blivit av med en del av allergin ..Tills jag möter en gråhund eller finnspets då är det kört igen .Är väl något med pälsen skulle jag tro .sjuk syn på djur vet jag väl inte .Jag är uppväxt på en bondgård på 70-80 talet och då fick man vara med om en hel del saker så man har kanske en annan syn på det hela än dagens ungdom och därför blir det som det blir ! Skönt att det löste sig med råttorna men satsa på små sköldpaddor istället då slipper du allergin men dom bits rätt skapligt .Min mamma hade 2 st förut
menar du mig men lånat fel knapp??
jaja - tar det som de vore till mig afl..
självklart kan vi ha olika syn på djur, och det respekterar jag. men det känns lite oetiskt att häva ur sig på ett sådant stort forum att man skall dränka sina djur man inte kan/vill ha kvar. och att det dessutom är förbjudet. vi vill ju inte att alla ska börja dränka sina gnagare, katter, hundar vad det nu är.
sen vill jag inte ha nåra sköldpaddor ;) dom är tråkiga... jag får klara mig med mina två hästar, två nakenhundar och 50 fiskar :D

Så jätteskönt att det löste sig! Råttorna verkar ha fått ett toppenhem. :)

till både aiquen och R8n - jaa!! :) det känns verkligen som dom får det bra där! det känns ju alltid bra när det är någon som redan har det djuret - så det inte är nån som vill ha för att det är billigt och inte har nåt för sig - som ledsnar om en månad. men hon hade ju haft råttor i 5 år - så jag tror inte hon ledsnar!! :love:

Naken hundar ? Hur ser dom ut ..Är dom så eller ?Jag har sett fjärillshund en gång och den var så liten

lägger in en bild så får du se. ja dom klassas som dvärghund,ca 30-35 cm (hane) och ca 5,5kg (mina). naken kropp och tunnpäls på huvud, tassar och svans.

5529696.jpg

5529659.jpg

nä dom är inte frusna alls av sig... går vanliga "göraifrånsig-promenader" utan tröja till -15 grader utan att visa att dom fryser speciellt mycket. det är mest tassarna dom fyser om.

Hejsan! Verkar som vi sitter i samma båt du och jag, skillnaden är att jag köpte mina innan sommaren och nu helt plötsligt har jag blivit jätte alergisk, jag har lagt ut mer än 2000 kr och nu försöker jag sälja/skänka bort dem.. Sålänge har de flyttat ut till stallet i sadelkammaren och där trvis det bra ifs.

Försök kontakta djurafären

Lycka till

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka