Sv: köpt råttor - jätte allergisk
hej alla.
nu har det äntligen löst sig!!
och de kom förhoppningsvis till ett bra hem.
jag satte ut en annons om dem och tog 200kr för allt - som symbolisk summa (som jag fick som råd). det var jättemånga som skrev att om jag inte får bort dem så tar dom dem gratis. men jag ville inte skänka bort dem hur som helst. sen var det en tjej som hörde av sig som redan hade 16 råttor och ville mycket gärna KÖPA dem - så det kändes seriöst. så nu har dom kommit hem till henne igår och hon verkar mycket duktig och intresserad. så jag tror dom kommer få det jättebra. och hon verkar ju inte ta dem bara för att det var billigt - för 3 råttor kostar 150 på affären och grejer lär hon nog ha haft sen innan - så det känndes som hon ville ge dem ett bra hem.
till
skerper - kan inte du bara lämna tråden om du ska vara så otrevlig??? sen min allergi?? vaddå vara förkyld ett tag? har du nån aning om vad jag har fått genomlida denna vecka??
första 2 dagarna fick jag ett astma anfall och kramper - hamnade på sjukhus. har haft tung astma sedan dess och blivit sjukare och sjukare. för 3 dar sedan var jag tvungen att åka till sjukhus för att jag var så dålig - har då åkt på lunginflammation. och enligt läkaren så är det allergins fel som sänkt mitt immunförsvar så otroligt mycket att jag blivit så sjuk. för jag är aldrig sjuk annars - typ 2 gånger i hela mitt liv fast jag jobbar på dagis!!
så du kan inte rekommendera folk att ha kvar djur som de blir dödssjuka av!!! för risken är att man dör eller vid lindrigare/eller för mig värre fall - utvecklar allergi mot allt annat åxå. oxh jag har inte kvar mina råttor om dom kan göra mig allergisk mot mina hundar och hästar!!! när jag var 7 år blev jag allergisk mot hästar - det var en sån allergi som du beskrev med lite snor och kliade lite - men inte dödlig astma som denna gången - den växer inte bort!!!!
sen har du sjuk syn på djur..
respektera att alla tycker olika och det är tur att folk har bättre förstånd än dig!!!!!
till
lejonflickan
tack för tipset. jo jag hade gerbiler när jag var mindre, fast jag tycker inte dom är lika personliga och "mysiga" som tamråttan. dom är lite mer som en sköldpadda..
men jag skall inte skaffa nåra pälsdjur nu.jag får nöja mig med mina hästar,hundar och fiskar...