Köpt hus och nu ska heeela rasket rivas..

Sv: Köpt hus och nu ska heeela rasket rivas..

Hej! Jag syftade inte på dig. Jag skrev trådkap, hoppas jag. Jag svarade på Pulkaskurks inlägg och dessförinnan på någon annans rent generellt om huseri & sånt.

Som jag skrev är jag (för) engagerad i husfrågor, och vill att man ska bevara så mycket det går. Eftersom de flesta inte verkar tycka så, så önskar jag att åtminstone några fler fick upp ögonen innan allt är förstört och/eller sönderrenoverat. (Och nu pratar jag heller inte om dig.)

Men jag skulle inte agiterat i din tråd. Förlåt!

Och jag menade inte mitt svar direkt till dig heller hehe, såg nu att jag hade glömt KL grejen... ;)

Nu blir det trådkap, men jag vill dels tacka dig, Pulkaskurk, för att du förklarar, och dels komma med en invändning.

Som sagt; tack för att du försöker förklara! Jag uppskattar det. Men jag fattar nog inte ändå... och det har inte med din förklaring att göra utan att jag är trög.

Jag tror också att folk tittar i inredningstidningar (eller hos grannar) och kopierar, men frågan är varför.

Jag är säker på att jag inte skulle renovera på samma sätt som min granne, även om vi gjorde det samtidigt. Bor i en lägenhet och alla mina grannar har renoverat bort det som utmärker detta underbara jugendhus. Det har inte jag. Jag har låtit ta fram de gamla trägolven, har kvar de gamla underbara stooora köksskåpen (som man nästan kan bo i) osv.

Jag har allvarligt talat problem med tanken på att sälja lägenheten, för då kommer någon att förstöra den genom "renovering". Sååå nördig är jag gällande bostäder... Det är faktiskt inget jag är nöjd med.

Det är nog så enkelt att du är intresserad och andra inte?

Som tex min bror, han behövde fräscha upp i sin lägenhet så jag och min sambo har varit hos honom och målat kök och hall, lagt nytt golv och lite annat småfix.
Min bror har inget som helst intresse i att renovera och inredning, han vill bara att det ska se fräscht ut.
Om man då är såå ointresserad och inte vet hur man vill ha det är det superenkelt att köpa en tidning, titta i den å säga att det där gillar jag så vill jag också ha och sen köper man in arbetskraften för att lösa problemet.

Ungefär som när folk handlar på postorder, de tittar på nätet eller i en katalog och tänker det där som den där modellen på bild har på sig är fint så det köper jag också.
De får inspiration så.

Men jag håller med dig, jag föredrar också när man renoverar med huset/lägenheten.
Jag hatar dessa nya material i laminat och folie, jag föredrar de äldre köken med stora rejäla köksskåp osv i solid trä.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 594
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
39
· Visningar
3 799
Senast: cewe
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 663
Senast: Calmiche
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 561
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Extremt het häst