köpt häst ! Hur göra med att försäkra

zilla

Trådstartare
ska man försäkra eller inte ?!

vilken försäkring ska man ha . Hästen är en 1 åring .

Viket bolag är bäst ,sånna fall?

Sv: köpt häst ! Hur göra med att försäkra

absolut måste du ha hästen försäkrad! men man behöver ju inte tvunget försäkra upp så mycket. själv har jag if men pga att vi har alla våra försäkr. i detta bolag. gå ut o kolla på nätet o jämför lite.. ibland har man en billigar kostnad men i gengälld så betalar man mer i självrisk . lycka till

Sv: köpt häst ! Hur göra med att försäkra

Har kollat på det där rätt ingående..
Ringde runt till alla bolag. IF eller Folksam hade inget högt tak vill jag minnas. Kan vara rätt bra att ha ett högt tak om något händer (fråga mig).
Jag fastnade för sveland o agria. Tycklte dom hade bäst vilkor.
Jag tog AGRIA dels för att dom betalar ut lite vid mediciner o när vet kommer ut.
Detta gör inte Sveland. Nu i efterhand känns sveland som ett bättre alternativ. Där får man även rabatt om man är medlem i btr. Dom har helt ok vilkor för travhästar. Dom har en hel lista på vad som gäller och inte gäller för just travhäst. KOlla upp den. Hos agria står det bara vad som INTE gäller.
Sveland har även fast självrisk. Agria har 20%. Gissar att den fasta självriskten kommer att försvinna så småningom.
Kika över o ring runt. Så gjorde jag.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Hittat en trevlig 5 åring som jag varit och provridit. Är intresserad men den är inte billig heller (enligt mig… 150”). Ägaren...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
6 639
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 752
Senast: morgaine
·
Hästvård Jag är på väg att köpa en häst som idag är försäkrad i Agria och vill gärna byta till Folksam då det blir halva priset plus att jag har...
Svar
9
· Visningar
1 047
Senast: iNHALE
·
Ekonomi & Juridik är det nån som vet hur detta funkar? Jag har en uppfödning som blev T-märkt och såld som avelssto - nu har hon sålts två gånger till och...
Svar
16
· Visningar
2 833
Senast: MalanMjöl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka