koppla samman mobil och bluetooth headset

Shaadoow

Trådstartare
Skaffat ny telefon efter ett litet missöde med den förra men har kvar mitt gamla bluetooth headset. Problemet är att jag inte lyckas koppla ihop dem.
Om jag söker efter enheter så hittar telefonen inte headsetet och jag minns inte hur jag kopplade ihop det med förra luren.

Någon teknisk människa som kan hjälpa mig?

Sv: koppla samman mobil och bluetooth headset

Mobilen kommer inte att "se" headsetet förrän du satt det i anslutningsläge. Det innebär ungefär att headsetet offentligt ropar "hej, här är jag". För att göra det brukar man behöva hålla inne dess på/av-knapp litet extra länge (uppåt 6-8 sek eller mer), eller någon liknande manöver.
Då kommer mobilen att se headsetet när du söker, och när du vill koppla ihop dem kommer du att behöva knappa in en kod i telefonen, koden står i headsetets manual. Oftast nåt i stil med 0000 eller 1234.

Mer specifik än så går det inte att vara om okända mobiler och okända headset, men du förstår upplägget iaf. :)

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har kvar min urgamla mailadress (hotmail 😄) sedan 20 år, och ibland känns mailnamnet utdaterat och barnslig. Men jag galet mycket...
Svar
7
· Visningar
297
Senast: Trott
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
2 386
Senast: Görel
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 193
Senast: QueenLilith
·
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
19 304
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Scenföreställningar