Men herrejesus. Jag håller med Jadzia här.
Dessutom, varför är alla så maniska om att socialträna hundarna ut i det extrema?
Jag får dagligen höra skit om att jag inte socialtränar min hund nog, eller barntränar min hund nog, eller hundtränar min hund nog.
Jag är glad nog om jag kan arbeta bort ilskan och rädslan hos henne, och få henne att inte bry sig om andra hundar/människor/barn.
Igår fick jag höra många, långa meningar om hur dum i huvudet jag är som inte tränar henne till att älska barn. Varför ska jag göra det?
Jag har inga barn, planerar inte att skaffa några och känner några enstaka. Hon fungerar utmärkt med dom få barn hon känner, men tycker inte om främmande. Och jag anser inte att främmande barn ska komma springande fram till mig eller min hund, och det upplyser jag föräldrarna om.
Självklart söker inte jag mig till lekplatser då, men ska jag åka tunnelbana vill jag att min hund ska få bli lämnad ifred.
Och varför är hunden en fara för omgivningen och föraren om den inte kan gå i koppel bra?
Är det en lugn och trygg människa som tar över kopplet på min hund, så följer hon med. Om än motvilligt, men hon går med. Aldrig med en totalt främmande dock, och det vill jag inte lära henne heller. Snacka om lättsnodd hund då.