Kopia, duger det som pass?

Sv: Kopia, duger det som pass?

Det är inte så att jag misstror dig :) Det är bara att jag jobbar åt EU kommissionen och är lite nitisk ang. sånt där. ;)

Tjänstemannen har uttryckt sig fel med ordet "original", det finns ingen "original version" i EU. Hen borde skrivit "the English version". Ve den som skulle försöka tala om för t ex en fransman att engelska versionen är "originalet" och har mer tyngd än den franska versionen :eek:

Men jag tycker att ja, du ska absolut be dom kontakta SJV för att diskutera tolkningspraxis utifrån det som står i den svenska versionen. Det är alldeles glasklart utifrån det svar du fick att kopior accepteras, och det måste rimligen gälla i Sverige också.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 563
Senast: mars
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 097
Senast: Lavinia
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 994
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix