Köpekontrakt

T

Tokmaja

Vart får man tag på sådana?
Vi har bara granngården här, tror inte att jag sett några där.
Finns de att köpa på nätet?

Sv: Köpekontrakt

tack!

Vem är det som brukar köpa sådana, säljaren eller köparen?

Det ska finnas på Granngården men du måste nog säga till. Ligger oftast i kassan annars är det lätt att de försvinner. Säljs parvis. Står själv i kassan där nu och vi har en hel hög. Dock är det långt till Värmland härifrån.

Finns köpekontrakt på Hööks!
Vet dock inte om det finns på deras hemsida..

När jag köpte min pålle hade säljaren redan skrivit klart kontraktet så det var bara för mig att skriva på... :crazy:

tack!

Vem är det som brukar köpa sådana, säljaren eller köparen?
Det är normalt alltid säljaren som håller med kontrakt vid all försäljning. (Brukar du ta med dig kontrakt till bilhandlaren när du köper bil?!). Det är vanligen även säljaren som formulerar grundavtalet, sedan kan det uppstå en förhandling som gör att köpare och säljare enas om tillägg och avdrag i vad som gäller innan man skriver under.

Tänk dock på att i muntliga avtal är giltiga (dock svårare att bevisa).

Liknande trådar

Anläggning Hejsan! Vårt el aggregat till hästhagarna har gett upp efter 30 år så det får vara godkänd livslängd 👍 Vilka aggregat rekommenderar ni...
Svar
1
· Visningar
387
Senast: skogaliten
·
Hemmet Jag måste inse att jag har ett råttproblem. Förra året fick jag av grannen som är storbonde så han får köpa andra grejer än mig, men nu...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
4 486
Senast: Ramona
·
Hästmänniskan Medryttaren tycker sadeln är hård, men sadeln passar hästen så medryttaren får stå ut med sadeln ett tag till 😄 Men jag funderar på om...
Svar
5
· Visningar
599
Senast: Piglet
·
Kläder & Bli fin Jag tror att mitt hår är naturligt vågigt, för rakt är det inte iallafall. Jag har sett videor på nätet hur folk tar hand om sitt...
Svar
2
· Visningar
235
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama