Köpeavtal vuxen hund

Flixon

Trådstartare
Nu har Quandos nya familj bestämt sig efter att ha haft honom på prov i en månad - de vill köpa honom. Såklart både jobbigt och skönt för oss...

Men, hur och vad skriver vi i köpeavtalet? De kommer köpa både hund, bilbur, koppel och en massa andra tillbehör. Jag har letat på SKK men hittar bara köpeavtal för uppfödare och gällande valpar.

Har helt missat detta :(. Tyckte han verkade så fin! Förstår att det måste vara jobbigt att sälja honom. Får man fråga varför?

Ja han är en pärla :love: Det är väl också en av anledningarna till att vi vill ge honom chansen hos någon som har mer tid till honom. Jag jobbar ju heltid och är mycket i stallet och maken både pluggar heltid, jobbar och är engagerad i ett välgörenhetsprojekt. Och visst finns tiden att gå ut med hunden, men det är ju allt det där utöver det (som en schäfer verkligen behöver) som vi har haft konstant dåligt samvete över att han inte får nog med. Det var inget lätt beslut, men vi hittade en familj med ett vuxet barn som vill ha en hund att prova på alla olika bruksgrenar med. De är vana vid schäfrar och har massor av stöd från väldigt kunniga, så det känns verkligen optimalt. Och Q verkar trivas jättebra där, så det har nog blivit så bra det kunde bli! :)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag sitter och gottar mig i allt som är hund tillsammans med en vän som också planerar valp inom kort. I min familj har planerna...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 492
Övr. Hund Varit fodervärd åt en hund i drygt 1.5 år. Nu skulle hon upp till uppfödaren och få valpar och då vi hamnat i diskussioner så vill han...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
8 374
Senast: Vicks
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 095
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
5 182
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar