Köpa vandringskängor

De som är liknande de jag har nu eller behövs för att kunna ersätta dem verkar gå på 3000 kr :( (nuvarande kostade £150 för 8.5 år sedan). Lite strunt samma för jag är arbetslös om 7 dagar så jag har inte råd att ersätta mina nuvarande ändå fast de är helt förstörda.

Äsch då :(

Jag köpte nyligen nya, har korta men breda fötter. Det blev ett par i läder av märket Stubai.
Bor i Österrikiska alperna sa vi vandrar mkt. För mig var det viktigt att de är stadiga och stabila med en sula som ger bra grepp över stenar och i lera.
Jag har använt dom ngr ganger nu och dom har format sig efter min fot. Har inte frusit om fötterna i minusgrader.

Ta hjälp är mitt tips. Med ett par bra haller dom en hel evighet.
I mina gamla snålade jag, dom var iof sköna men gick inte att laga när ett skosnörefäste gick sönder. Glömma ute i solen i 40 graders värme är inte heller att rekomender, limmet i sulan släppte och gick inte heller att laga. Mina nya ska gå att "renovera" helt.

Jag håller med ovan om att ta hjälp. De kängor som fungerar bra på en persons fötter är en katastrof på någon annans. Sitter inte kängorna som en smäck så kan man lika gärna vandra i exempelvis approachskor, tycker jag.

Jag har korta Kalle Anka-fötter och är ytterst begränsar vilka kängor jag kan ha. Jag har ett par Lundhags Mira i wide, men även Hanwag Brenner wide funkar. Men det är allt. De senare går dock bort av estetiska skäl. De är ungefär lika breda som långa och det känns som om jag skulle ha hovar istället för fötter. Så jag går i antingen Lundhags eller om jag inte bär tungt eller går väldigt långt i terränglöparskor med tejpade vrister.

Liknande trådar

Fritid Jag ska för första gången vandra i Alperna, denna gång blir det i Cervinia, Italien :banana:. Ser så fram emot det! Jag har tidigare...
Svar
10
· Visningar
609
Senast: lil-sis
·
Kläder & Bli fin Behöver verkligen nya glasögon. Mina glasögon är ca 18 år gamla, omoderna och något för starka. Är inte bekväm att röra mig utanför...
Svar
11
· Visningar
619
Senast: Åsa A
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
9 000
Senast: Enya
·
Utrustning Jag behöver helt klart fylla på mitt förråd av vinterkläder inför kommande vinter. Den förra var hemsk. Jag funderar på att gå klassisk...
Svar
11
· Visningar
420
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Säng
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Vad ska era barn ha för vinterskor i år

Hund, Katt, Andra Djur