Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag ska ut och vandra med sambon (vandring är inte riktigt min grej) och behöver ett par bra skor. Jag tänkte prova mig fram, gissar att det är passformen som är viktigast och googla lite på nätet. Låter det vettigt? Är det något särskilt man ska tänka på?
Prova massa med olika på ett ställe som har kunnig och hjälpsam personal, själv tycker jag att det xxl här har toppen personal.*Tummenupp*
Tack för alla svar. Har även skummat igenom Kebenekajse-tråden som Ingoliron tipsade om.
Jag har Hallux valgus och googlade fram att Hanweg hade ett par kängor för just denna typ av problem. Det slumpade sig så väl att en kollega till mig hade just dessa kängor i rätt storlek men jag tyckte inte de var så sköna (inget stöd i hålfoten).
Jag har ett par Palladium Pampa High i tyg som är gudomligt sköna. Hade dem när jag var på fältförsök i djungeln och gick 8 timmar om dagen i 3 veckor i 40 gradig värme - inte ett skavsår!
Funderar på att köpa ett par liknande fast varmare. Fast det är väl knappast några flådiga märkeskängor?
@athena_arabians
Bryr mig inte om märket men man vill ju inte vara dumsnål och komma på halvvägs att man borde satsat på bättre skor.
@Squie
Bra tips!
Jag fick också kanonhjälp på XXL, de var väldigt ärliga och rekommenderade inte bara de dyra rakt av.@fejko: Jag instämmer med @nullo-modo, jag fick jättebra hjälp på XXL när jag köpte mina senaste kängor.
@athena_arabians
@Inglorion
@nullo-modo
Tack för alla svar. Har även skummat igenom Kebenekajse-tråden som Ingoliron tipsade om.
Jag har Hallux valgus och googlade fram att Hanweg hade ett par kängor för just denna typ av problem. Det slumpade sig så väl att en kollega till mig hade just dessa kängor i rätt storlek men jag tyckte inte de var så sköna (inget stöd i hålfoten).
Jag har ett par Palladium Pampa High i tyg som är gudomligt sköna. Hade dem när jag var på fältförsök i djungeln och gick 8 timmar om dagen i 3 veckor i 40 gradig värme - inte ett skavsår!
Funderar på att köpa ett par liknande fast varmare. Fast det är väl knappast några flådiga märkeskängor?
Ingen aning om vad för skor som passar de problemen. Men om det var hålfotsstöd de inte funkade på så säger jag som någon annan : köp gjutna innersulor. Det är guldvärt och et håller väldigt länge (och kan bytas mellan skor), mina har hållit i minst sex år (superfeet) och verkar inte ha några fel än så länge.
Det behöver inte vara flådiga märkeskängor för att funka bra för dig Jag har tyvärr sån otur att mina fötter är extremt känsliga och får skavsår av ingenting (av sig själv till och med). Av någon anledning funkar Meindl helt fantastiskt, även när de har stått ett tag och är alldeles hårda till en början. Mina fältassistenter använder adidas kampongs som kostar 20kr, men de funkar inte alls med mina fötter utan de får skavsår efter någon timme bara (tyvärr).
Vilket märke som funkar är lustigt. Mina fötter mer eller mindre skrek: "Ta av dem!" när jag provade Meindl och Haglöfs
Ja jag hade ju varit gladare om de valt något billigare Jag menar ett par nya Meindl går på 3000kr, mina fältassistenter kommer undan med typ 20kr en gång om året Har samma problem med flip flops och de använder jag varje dag i vanliga fall. Har provat billiga sorter, men mina fötter avskyr verkligen plast band tydligen så efter att de inte vant sig efter några veckor och det gjorde så hemskt ont av alla skav gav jag upp och köpte dyra med tygband istället 20 SGD varje gång, de billiga kan man få tag på för 5
Betalade 2000 för mina Meindl? Syrran köpte sina Meindl på XXL, de var nog gjorda för XXL dock, men kostade 1500 på rea.