Köpa säng - era tips!

Hänger med på tråden! Behöver verkligen en ny säng, jag och ex:et köpte en billig kontinentalsäng från Furniturebox, tog inte alls lång tid fören vi sov i varsin grop så hade verkligen behövt en ordentlig säng nu när jag flyttar, måste bara mäta sovrummet för att se vad som ryms överhuvudtaget!

Men rent allmänt så håller jag ögonen öppen på vad folk tipsar om!

När vi reklamerade våra Ikeasängar kom de hem och kollade på sängarna och godkända reklamationen. Vi åkte sedan och provade ut nya sängar och när vi hade gjort det ringde vi och Ikea kom och hämtade de gamla någon dag senare. Detta var 12 år sedan ungefär och vi bodde då 8-9 mil ifrån Ikea och avståndet var inget problem. Ring deras kundtjänst och fråga hur det fungerar nu!

Låter lovande :) Hade väl varit mer än väl om jag har fel i mina antaganden :)

Ska dit i morgon, ska fråga då! Hemleverans var inte möjligt till oss när vi köpte sängarna - vi har 11 mil dit men det gick inte att få, de kollade men vi kunde inte få hemleverans när de väl kollat upp vart vi faktiskt bodde på kartan. Så det är nog vi som för köra dit min säng själva i så fall :)

Låter lovande :) Hade väl varit mer än väl om jag har fel i mina antaganden :)

Ska dit i morgon, ska fråga då! Hemleverans var inte möjligt till oss när vi köpte sängarna - vi har 11 mil dit men det gick inte att få, de kollade men vi kunde inte få hemleverans när de väl kollat upp vart vi faktiskt bodde på kartan. Så det är nog vi som för köra dit min säng själva i så fall :)

Vi kunde inte heller få hemleverans. De nya sängarna fick vi ta med själva när vi hade provat ut dem men reklamationen kom de hem för och hämta de gamla sängarna kunde de. Håller en tumme för att du har turen att de fortfarande har den servicen :up:

Drar mig för att kolla på Mio då de ofta strular med leveranserna, men det kanske även tex Kngsängen gör?
Jag tror inte att just sängarna brukar vara problem på Mio, det verkar som om de får sina sängar levererade väldigt snabbt. Är nog mer soffor från vissa leverantörer som kan strula.

Liknande trådar

Hemmet Kan börja med att säga att jag bor i Skottland, så eventuella tips om svenska butiker som inte börjar på I och slutar på -kea är tyvärr...
Svar
5
· Visningar
3 798
Senast: Mirtai
·
Hemmet I höstas, närmare bestämt oktober köpte killen och jag en ny säng då vi skulle flytta ihop. Av utrymmeskäl (sovrummet är litet) och...
2 3
Svar
48
· Visningar
8 340
Senast: tinissen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Halloweenmat
  • Adventskalendertråden 2024
  • Menskopp