Åsikter om dubbelsäng sökes!

Sv: Åsikter om dubbelsäng sökes!

det finns "kopior" som fungerar lika bra! (tempur alltså)

Tråkigt att ni inte trivs med er säng men det måste ha varit ett måndags ex. en resårbotten håller i mååånga år. Finns det inte någon i er närhet som vill köpa sängen av er?
Personligen så skulle jag aldrig köpa en begagnad säng - vet aldrig vad som hänt i den :crazy:
Tyvärr så är det så generellt att hela resårbottnar i 140-160-180 cm svankar på mitten då all belastning hamnar där. om man har två bottnar så har man 2 "kanter" som stöder upp resårbottnarna. Sen så är det HEMSKT att flytta när man har dessa hela madrasserna. Själv så gillar jag 2 bottnar med hel bädmadrass, ingen skarv som känns och man får en stabilare säng!:banana:

*KL* & svar på lite olika inlägg.
Jysk & Ikea har samma leverantör av skumplast madrasser samt resårbottnar. Hilding är sängleverantör till de flesta sängvaruhus! Det är därför man ska jämföra priserna :D

Anledningen till att vissa sängar "knarrar" är för att fjädrarna sitter ihop med varandra och en stålfjäder av typ LFK /Bonell kommer med tiden att knarra, det har inget att göra med kvalitet det är materialet.

Har du provat att ta av benen och ställa den direkt på golvet? Tar det bort instabiliteten och hänget mot mitten så kan ni lätt lägga upp den på ett slags podium istället om ni vill ha den fullhög.

Men det är gratis att prova utan ben :idea:

/Tim - som blev av med gropen och skaket och aldrig satte på benen igen.

Senast ändrad:

Jag har funderat på om det går att sälja sängen nu, tror ni att det finns någon marknad för en begagnad (nästan ny) säng? Jag skulle ju vilja ha 10 000 för sängen, för att ha råd att köpa två mindre madrasser istället. Men det känns som om det är svårt att sälja en begagnad säng, till det priset..

Sängar är snorbilliga begagnade. Du får max 2-3000 skulle jag tro.

Men du kan också utnyttja det och KÖPA en snorbillig "ny" begagnad säng på blocket. Då vet du ju redan om den blivit nedhängd eller ej :idea:

Vår superkombitempur var nästan oanvänd (syntes inte alls att den inte var sprillans ny) och kostade 1/5 av nypriset.

Provsov vilka modeller du gillar på stora sängvaruhus med flera märken och punktbevaka dem på beg-marknaden i "din" storlek.

Har du provat att ta av benen och ställa den direkt på golvet? Tar det bort instabiliteten och hänget mot mitten så kan ni lätt lägga upp den på ett slags podium istället om ni vill ha den fullhög.

Men det är gratis att prova utan ben :idea:

/Tim - som blev av med gropen och skaket och aldrig satte på benen igen.

Hade tänkt att prova att göra så, det kan ju bli lite bättre iaf. Frågade i affären om det finns någon "balk" eller ngt man kan köpa till sängarna och sätta undertill för mer stabilitet. Försäljaren visste inget på rak arm om det, men det är nog värt att kolla upp.

Vår säng är en Kinnabädd för övrigt :)

Men "balken" är ju UNDER sängen och syns inte. Man köper dem inte, man GÖR dem :idea: Du snor bara en regel/träbalk/tjock planka från nån som fått över efter ett bygge, typ. Eller lägger lättbetongblock i rätt höjd under mitten eller vad som helst...

Men prova att ta bort benen och se till att ribborna under madrassen når golvet först så vet du om det hjälper med markkontakten.

Jag vet att man kan göra en balk, men det finns ju sängar som säljs med balkar också :)

Vad tycker ni om det? Ska en säng verkligen bara hålla i ett halvår?

Vad är det för säng ni har? Företag/märke?

Vi har en som ar 120 cm bred och sover 2 st i den. Var forra sang holl i ca 18 ar. Kopte den nar jag blev ihop med min sambo.

Vi kopte en ny for ca 2 ar sedan.

Bagge ar IKEA sangar! Och den hardaste varianten.

Inte sarskilt dyra heller faktiskt.

Runt 2-3000 for en sangbotten ( resar).

/KT

jag o min sambo har 140säng. från ikea. haft den jag vet inte hur länge. och den är ff som ny. en säng för 12000 ska definitivt hålla mer än 6 mån!!:eek:

Liknande trådar

Småbarn Vår 1-åriga kille sover så oroligt och ojämnt. Han har sen han föddes sovit dåligt och krävt mycket stöd sen blev det något bättre när...
2
Svar
20
· Visningar
2 985
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 459
Senast: tuaphua
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 965
Senast: kma
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 763
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpcykel
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30