Åsikter om dubbelsäng sökes!

Sv: Åsikter om dubbelsäng sökes!

Jag har en 160säng från Carpe Diem som jag fullständigt avgudar. :love:

Det är två 80sängar längst ned och med en tjock madrass samt en bäddmadrass på den. Jag sover som ett barn i den. Jag och min sambo ska flytta till ett hus nu och vi kommer utan tvekan att köpa en 180säng från dessa nu istället. :love: :love:

Jag tycker att en säng ska hålla i minst 10år om man lägger ut pengar på den, jag har en ikea säng hemma som är lika gammal som jag och den fungerar fortfarande att sova utan problem, så går en säng sönder efter 6månader så skulle jag säga att det antingen är en dålig säng eller ett måndagsexemplar...

Senast ändrad:

Jag har en 160säng från Carpe Diem som jag fullständigt avgudar. :love:

Det är två 80sängar längst ned och med en tjock madrass samt en bäddmadrass på den. Jag sover som ett barn i den. Jag och min sambo ska flytta till ett hus nu och vi kommer utan tvekan att köpa en 180säng från dessa nu istället. :love: :love:

Jag tycker att en säng ska hålla i minst 10år om man lägger ut pengar på den, jag har en ikea säng hemma som är lika gammal som jag och den fungerar fortfarande att sova utan problem, så går en säng sönder efter 6månader så skulle jag säga att det antingen är en dålig säng eller ett måndagsexemplar...

Det låter onekligen på alla här som att två mindre sängar med en stor bäddmadrass över är det allra bästa, fan vad jag ångrar att vi köpte en 140! :(

Vet inte om det kanske går att sälja den vi har och köpa två mindre sängar istället..kanske vore värt ett försök framöver när jag har nog med pengar att lägga ut imellan.

Lycka till med husflytten! :)

Nää jag skulle inte byta, jag älskar vår 140-säng just för att det inte blir en hård skarv i mitten utan man KAN ligga där båda två och kramas :love:

Men - du behöver stötta upp sängen underifrån på mitten eller under hela. Plättlätt och det förhindrar att den sackar!

Nää jag skulle inte byta, jag älskar vår 140-säng just för att det inte blir en hård skarv i mitten utan man KAN ligga där båda två och kramas :love:

Men - du behöver stötta upp sängen underifrån på mitten eller under hela. Plättlätt och det förhindrar att den sackar!

Just det där med stöttningen har jag tänkt på de senaste dagarna! Det vore verkligen idé att göra det. Såg en beg. MALM sängstomme på annons i förrgår för 500:-, ringde med då var den redan såld :(

Du behöver bara en rejäl bräda med "ben" som du skjuter in på mitten under sängen, den syns inte så den kan vara hur ful som helst :)

Eller gamla slipers eller vad som helst som är stadigt och lika högt som avståndet från golvet till ribborna under madrassbotten!

...Kolla med möbelföretaget du köpte sängen hos.

Det finns ofta färdiga "mittbalkar", dvs en stadig bräda med ben på. (det följer med IKEAS 160-sängar iaf)

Be att FÅ en till sängen så de slipper byta ut den varje halvår :idea:

Det tjänar de ju liksom på.

Som andra redan sagt, ett halvårs hållbarhet är absolut för lite! Men det är ett måste att stötta sängen i mitten när den blir såpass bred, i mitt tycke så borde det rent av ha följt med stödben.

Vi har en relativt ny säng, köpt i februari i år så hållbarheten kan jag inte säga något om ännu. Men den känns ny ännu, precis som den ska. En 180*200 blev det, med bäddmadrass på det (naturligtvis med tre stödben under). Helt suveränt. :love:

En hel säng kändes som enda alternativet, oftast sover man ju i mitten på sängen så varför alltid ligga på skarven som ju knappast är gjord för att sovas på? Visst var den lite besvärlig att få in i sovrummet, stor och tung som den är, men man sover som en prinsessa i den. :love:

Jag köpte 2*90 madrasser med 180 bäddmadrass på IKEA för 8 år sedan och det är först nu som man kan börja ana en grop i dem. Så inom det närmsta året behöver vi nog köpa nya och då blir det liknande från IKEA igen. Är supernöjd med dessa!!

Tänkte uppdatera mig tråd lite, hoppas på lite tankar.

Sängen som vi har nu är fyra månader gammal ungefär, men jag sover inte bra. Varje gång min karl vänder sig om skakar hela sängen och min sömn störs. Oavsett hur lång/ kort tid jag sover är jag ändå trött och seg i ryggen.

Jag har funderat på om det går att sälja sängen nu, tror ni att det finns någon marknad för en begagnad (nästan ny) säng? Jag skulle ju vilja ha 10 000 för sängen, för att ha råd att köpa två mindre madrasser istället. Men det känns som om det är svårt att sälja en begagnad säng, till det priset..

Ärligt talat så hade jag snarare gått tillbaka till butiken igen och sagt att jag inte var nöjd och försökt få pengarna tillbaka. Du ska egentligen knappt känna att han vänder sig.

Tycker det ser lite trångt ut redan nu, från sängens fotände är det ca 1,5 meter till nästa vägg.
15573534.jpg

Men måste sängen stå så då?
Varför inte ställa undan sängborden och klämma in sängen med långsidan mot väggen?
Spelar roll hur det set ut, huvudsaken är väl att man sover bekvämt?
Och då kan ni ju köpa en mycket större säng!;)
Man måste inte ha sängbord som står på golvet, sätt upp småhyllor ovanför sängen i stället, där ni har sänglampa, bok, doldo och kådis. :D
Vill du ha hårdare säng, går det att lägga emellan en hård tunn madrass mellan sängen och bäddmadrassen, betydligt billigare än att köpa en ny säng.
(vill du sova riktigt hårt, lägg dit en spånskiva alternativt släng ut sängen och sov på golvet på bäddmadrassen. ;)

Zizzy som önskar att hon hade en vattensäng, älskar att ligga mjukt -men med stöd.

Vi har inte sängen stående sådär längre, vi har den åt andra hållet så att säga. Dock är det trångt vilket som, riktigt trångt :(
Det måste ju vara lite praktiskt att dammsuga m.m i rummet också..men ja, visst är det prio ett att sova bra.

Jag har faktiskt funderat på att lägga en skiva under bädmadrassen för att stödja upp lite. Frågan är då hur bra bädmadrassen skulle ligga kvar, kanske vaknar på golvet :D

Bubbel: jag har också funderat på det, jag tänkte först gå och fråga vad två madrasser+stor bädmadrass kostar och i samma veva tala om att vi är mycket missnöjda med vår säng och höra vad de säger. Företaget är mycket tillmötesgående så jag hoppas att det finns en lösning. För snart går min rygg av :(

Vi har IKEAsängar, två 80madrasser med 160`s bäddmadrass över och en ram som jag inte minns namnet på, men billig var den :D.
Vi sover hur bra som helst i vår säng och har inte märkt av någon grop eller så, det gjorde vi däremot i förra sängen.
Vi hade också en 140 som fick en stor grop i mitten just, jättestörigt för man rullade liksom ner i den :mad: Fast den sängen hade han haft före han träffade mig så jag ville slänga den åt skogen oavsett grop :devil::p

Du kanske inte ska ha en hård säng med din rygg.
Har du testat Tempur - jag måste sova mjukhårt och tempur är det ultimata.

Jag och min sambo har en enkelsäng på 140*200 cm. Köpte sängen, ramen och madrass på IKEA för 1600 kr. Den är 2 år gammal nu och jag sover lika skönt i den :love:
Däremot bör jag skaffa en ny sängram för min börjar bli ganska slut, men det får den vara för den kostade bara 600 kr.

Jag har 180-säng. (Och jag har inga katter.)
Vill du påstå att mitt sovrum ser knäppt ut?! :mad: :p

Klart sängen ska hålla! Jag tycker ändå ni lagt ett litet "hack" så det var nog bara ett måndagsexemplar!

*kl*

Igår så var jag tillbaka på Möbelaffären och talade om vårt problem med sängen, men de rådde oss bara till att försöka sälja sängen och köpa två 90-sängar.

Det störda var att jag redan frågat vad två 90-sängar med hel bäddmadrass skulle kosta då vi stog i valet 140-säng eller två mindre.
Då sa försäljaren att två 90-sängar och en hel bäddmadrass kostade några tusen mer än vår 140-säng. När jag frågade igår vad de kostar sa han att två 90-sängar kostar lika mycket som en 140. Kanske har priset sänkts eller så sa han fel första gången jag frågade. Hade de kostat lika mycket hade jag nog gjort ett klokare val - köpt två 90-sängar. Fan.

En försäljare trodde att vi max kunde få ut 20% av sängens värde vid eventuell försäljning, så det blir väl att behålla skiten tills har råd att köpa ny säng/sängar och behålla den vi har som gästsäng.

Jag älskar verkligen sängen annars, sover som en prinsessa när jag sover själv i den. Det är iallafall tydligt att det är lätt att vara efterklok :(

Luff: Tempusängar är ju helt klart underbara, men de kostar ju så mycket väl?

Senast ändrad:

Liknande trådar

Småbarn Vår 1-åriga kille sover så oroligt och ojämnt. Han har sen han föddes sovit dåligt och krävt mycket stöd sen blev det något bättre när...
2
Svar
20
· Visningar
2 985
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 459
Senast: tuaphua
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 965
Senast: kma
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 763
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpcykel
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30