köpa sadel!

Gordon

Trådstartare
Ursäkta starten i tråden men måste skriva av mig lite.
Fan vad tröttsamt de är att leta beg western sadel.
Alla som skriver annonser skriver passar häst som blablabla.
fan kan man inte ta reda på allt om mått och använda en tumstock.
och de finns såååå mkt billiga(dåliga) sadlar till salu och bara för att sadeln är gjord i USA så är den ju inte en kvalitetssadel. vafan simco mfl kan man hitta nya för 200-300 dollar. de är ju inget. Så de är ju faktiskt deras skit sadlar. Hmm....
När man frågar nån som säljer sadlar då... inte privat utan typ Milsta mfl. Säger man till dom Jo jag har häst med mkt mkt manke och jag vill ha en bra kvalitetssadel och så säger man vad man ska tävla i osv,Men jag har inte 25000 nu att lägga på en så jag vill ha en beg. Jaha vad får man för svar: Jo de finns ju nya budget sadlar som är helt ok.
Men hallo!!! har dom knäck i Örona. Vad sa jag för 30sek sen.
Vad ska jag ta mig till!!! jag har 2hästar som jag tror kan ha samma sadel så kan man ev köpa en mkt bra uppbyggnings pad. sen har jag en till häst. och sen har dottern en c-ponny. Jag hatar syntetsadlar.
Jaha nu har jag nog skrivit av mig lite för nu börjar de gå trögare i vad jag ska skriva. Tack för att ni läste och lyssnade. tror faktiskt fler känner igen sig.ELLER???:p :bow:

Sv: köpa sadel!

Jag måste vara korkad, jag förstod inte riktigt ditt inlägg.

Nej man kan inte förstå allt,
Jag behövde ju skriva av mig lite irritation.(?)
Vad jag menar är att många privata vet igentligen inte vad dom har för typ av sadel och säljare(westeraffärer) vill bara sälja nya.
Skit samma man kan inte förstå allt Kenneth. Mvh Gordon.;)

Det är ju så att jag vet att jag behöver en sadel till häst med mkt manke och han/dom är rätt grova antagligen quarterbom, iallafall inte semi, sen tror jag att de är bra om den är lite mer rundad. så ska jag tävla boskapsgrenar/fartgrenar. den ska inte vara svart. och ett bra märke. nej jag ska nog lasta in mina killar i transporten och åka och prova direkt. så får vi se vad som blir. Men det är så många som försöker lura en.så man vet inte vem man kan lita på. Ha en bra dag/kväll.Mvh Gordon

Vet att det är svårt med sadlar, vår QH har snart vuxit ur den "gamla" och man sitter varje dag på internet och letar mest i USA efter en med passande bom och rätt modell till "bra" pris, det är inte det lättaste.

mmm det är en jäkla snårig barrskog... det är vad det är... :angel: Men oavsett vilken sadel du tittar på ska du ställa upp den på hornet och "titta rakt igenom" den så ser du om den är sned i bommen.... för det vill man inte ha. Sadeln kan se hur fin ut som hellst, men kan vara sned eller sliten onaturligt. där ser man i luddet hur den är sliten om det finns några skavanker bakom som man inte ser annars. :) Så stå bakom sadeln när den är upptippad och titta och känn längs panelerna.... det är mitt råd...

En liten till... :angel: använd ett helt rent lakan, endast ett lager, och lägg på hästen och sen sadeln så ser du lite bättre hur den ligger mot hästen... svårt att ha kamera under.. hehehe men ibland önskar man att man kunde ha det så man såg ordentligt...
Hästen har alltid stöv kvar.. så du får en "tryck" bild av hur sadeln ligger... är det vita fläckar trycker sadeln där.... :banana:

Liknande trådar

Western Hej! Har lite smått börjat träna western med min kallblodskorsning. Har börjat fundera på att kanske kanske prova tävla någon...
Svar
13
· Visningar
4 992
T
Utrustning Är medryttare på en travare, han är byggd mer som en ridhäst eftersom han är mer riden än körd, dock inte så som tex ett halvblod...
Svar
4
· Visningar
993
Utrustning Jaha, så var besöket hos sadelutprovaren avklarat då, med fullblodsdonnan. Och jag funderar desperat på banklån.. Den sadel hon lånat...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 493

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka