Ponnynfodd96
Trådstartare
Den filmen skulle jag skicka omedelbums till närmsta djurskyddsinspektör! Det där är inte okej någonstans!
Tyvärr var det på snapchat. Tror heller inte att en djurskyddsinspektör skulle upptäcka de här dåliga uppförandet av varken han eller personalen. Då dom självklart inte skulle behandla honom dåligt när en sån är i närheten.
Vart tycker ni gränsen går mellan ett ouppfostrat beteende från hästens sida och något som visar att den kanske inte trivs? Tänker om jag överreagerar när han sparkar med frambenen (relativt högt) när folk borstar men enligt ridlärarna ska man bara vara bestämd/läxa upp honom så slutar han. Tror inte detta är en bra lösning på sikt då han inte slutat efter flera år.
Personligen tror jag inte på att slå hästar. Och tänker att det kan inte vara bra att lära ut sånt på en ridskola. Även om ett litet barn kanske inte kan få så mycket kraft när dom enligt läraren ska "slå så hårt dom kan med spöet" så undrar jag vad de sänder för signaler? och om de inte borde vara bättre att ta in en ny ponny som kanske inte är lika less på ridskolelivet.
Tycker de vore bättre om ridskolan var en trevlig plats att lära sig med duktiga och välutbildade hästar. Även om det fanns några regler eller tester eller nått (kanske en obligatorisk regelbunden vetrinärbesiktning) för ridskolehästar så sånt här undviks.