Ponnynfodd96
Trådstartare
Hej det är så att jag rider en ridskoleponny oftast två dagar i veckan, och tar hand om honom ca 5 dagar i veckan. Ponnyn ifråga är en av dom snällaste hästen på hela ridskolan. Men både jag och några fler (bland annat min ridlärare) tror att han börjar tröttna på ridskolelivet. Han kom till ridskolan när han var 5/6 år och nu i år är han 18 år. Nu det senaste året har han blivit mycket värre än vanligt att hantera i boxen, han sparkar högt med frambenen och det är OFTA han inte ens går att fånga, att försöka fånga honom i en hage är typ bara att glömma. Han är dock (tyvärr) så snäll att rida att han kommer få stanna tills han blir förgammal. Ridskolan jag rider på låter inte sina hästar gå i pension förens dom är 25 år om dom inte blir sjuka/skadade innan dess. Ponnyn går vissa dagar 4 lektioner per dag, på vintern får han massor med päls som förra året inte klipptes bort förens det var vår (trots att han bara går i isolerat ridhus under senhöst-vår och ca 5 timmars utevistelse) och ibland får han inte ens en vilodag i veckan. Jag tycker han förtjänar så mycket bättre därför skulle jag älska att få köpa denna ponny och hjälpa honom att få tillbaka livsgnistan!
Vad skulle ni göra i min situation?
(Om tråden är lagd på fel ställe så får gärna moderatorn flytta den)
Vad skulle ni göra i min situation?
(Om tråden är lagd på fel ställe så får gärna moderatorn flytta den)