Köpa ps träns?

Matildabz

Trådstartare
Hej! Detta är en fråga till er som har eller provat PS tränsen. Jag funderar på att köpa ett. Men är det värt pengarna? Gör det någon större skillnad?

Aldrig märkt någon skillnad ö.h taget faktiskt . Har man något problem med hästen sen tidigare , tex spänd nacke så möjligen kan de kanske göra lite skillnad i det hur de är utformade över nacken samt hur lättvikt de är. Jag har inte haft problem med hästen och som sagt inte märkt någon skillnad alls.

Vi köpte ett ps hackamore träns till ponnyn. Kvalitén var den sämsta skit så vi sålde det efter några gånger .
På riktigt kan jag inte förstå deras popularitet.
Har använt micklem i alla år och aldrig typ märkt att det är använt . Bara mjukare. Och detta ps fick märken och så man trodde det skulle gå sönder om vi fortsatte använda det.
Vi använder även hööksträns som har betydligt bättre kvalitet.
De har ju anatomiska nu också.

• Gilla
Reactions: Ace
Har inte heller märkt nån skillnad alls. Utformningen runt öronen funkade heller inte på min häst, det tryckte mot örat.
Annars så är det dålig kvalité mot priset också. Nä det är verkligen inget speciellt med PS. Om man inte tycker designen är snygg och värd att betala för.

Jag har ett high jump och den effekten att nosgrimman går helt fri från bettet går inte få med något annat. Så för oss är det all skillnad i världen.

I övrigt så hästen tycker om nackstycket och jag tycker om det är få remmar. Kvalitén på mitt är utmärkt. Så ja för oss är det värt det. Skulle inte köpa ett "vanligt" för samma pengar dock.

Jag har ett high jump och den effekten att nosgrimman går helt fri från bettet går inte få med något annat. Så för oss är det all skillnad i världen.

I övrigt så hästen tycker om nackstycket och jag tycker om det är få remmar. Kvalitén på mitt är utmärkt. Så ja för oss är det värt det. Skulle inte köpa ett "vanligt" för samma pengar dock.

Fast jo - micklem tex. Finns väl utöver det någon knock-off av budgetmärke enl samma modell .

Jag har också ett High jump och det ÄR trevligt som du säger hur nosgrimman är byggd och att du dessutom själv kan forma den med händerna hur du vill ha bågarna.
Sitter dock en jäkligt dåligt placerad nit på insidan av den lägre remmen som jag noterade direkt jag fick hem huvudlaget. Och japp - det kan ge skav vilket även skedde. Sen har den niten nu även lossnat så behöver in på lagning .:rage: Haft huvudlaget i ett år och har det när jag trimmar, annat huvudlag vid annat arbete, så det är inte direkt använt hårt ....

Förr hade de väldigt dålig kvalité på sitt läder. Nu är det väl bättre om jag har förstått rätt? Jag själv har ett Pioneer och det är superfint läder, man jag kan ju bara ha haft tur :)

Min häst är rätt känslig i munnen och orolig normalt sett, men PS-tränset gör stor skillnad för oss! Han har rätt stora öron så det kan vara så att vanliga nackstycken trycker på dem. Han funkar på vanligt träns också, men han tar sååå mycket bättre stöd på PS med samma bett :love: Dock gillar jag verkligen inte vaggorna, det känns verkligen som att rida med ett gummiband i handen... :grin:

Nuförtiden kan man ju välja olika storlekar på de olika tränsdelarna när man beställer. Jag kan tänka mig att det är bra för hästar som är lite "udda" eller mitt emellan två storlekar.

Jag sålde mitt PS och köpte ett Antarés istället. Väldigt mycket bättre läder!
De anatomiska egenskaperna kan jag inte uttala mig om. Visst är det bättre att ett träns sitter korrekt men det kommer inte att lösa några problem om det är det man förväntar sig.

Fast jo - micklem tex. Finns väl utöver det någon knock-off av budgetmärke enl samma modell .

Jag har också ett High jump och det ÄR trevligt som du säger hur nosgrimman är byggd och att du dessutom själv kan forma den med händerna hur du vill ha bågarna.
Sitter dock en jäkligt dåligt placerad nit på insidan av den lägre remmen som jag noterade direkt jag fick hem huvudlaget. Och japp - det kan ge skav vilket även skedde. Sen har den niten nu även lossnat så behöver in på lagning .:rage: Haft huvudlaget i ett år och har det när jag trimmar, annat huvudlag vid annat arbete, så det är inte direkt använt hårt ....

Nej Micklem går inte fritt. Inte kopiorna heller. Tyvärr.

Nya är utan nit. Med platta. Tyvärr. Plattan ger skav. Niten gav inte min skav. Men beror nog på hur de är byggda.

Tycker att Ps läderkvalitet är fruktansvärt dålig med tanke på priset. Kan som tex spinxx jämföra med Antares vilka levererar en riktigt bra kvalitet istället...

Hej! Detta är en fråga till er som har eller provat PS tränsen. Jag funderar på att köpa ett. Men är det värt pengarna? Gör det någon större skillnad?
Haft två olika. Min uppfattning, dålig kvalité och märkte ingen skillnad på hästen. Hade High Jump och Flying Change. Så nej, enligt mitt tycke är det inte värt pengarna :)

Jag är inne på mitt tredje PS träns och jag älskar dom! Tar man han om det så håller det och det är fint läder! Inte sämre än stallkompisens döbert träns.

Tyglarna är dock inget att hurra för.

Jo denna nosgrimman

12-23-d0057-malin-petersen-swe-piccadilly-z_large.jpg

Och denna
double-nosgrimma-dyon-2.gif

Micklem går att få fri med lite tur med hästhuvudform och D-ringsbett.

Senast ändrad:
Jo denna nosgrimman

12-23-d0057-malin-petersen-swe-piccadilly-z_large.jpg

Och denna
double-nosgrimma-dyon-2.gif

Micklem går att få fri med lite tur med hästhuvudform och D-ringsbett.
Micklem funkar inte på min. Inte sen dubbla heller. Bygel skulle kunna funka men de tre jag provade hade bygeln fel.

Det tog ett ÅR innan jag gav upp och motvilligt provade HJ. Så, för oss finns inga alt förutom utan nedre rem helt tyvärr.

Liknande trådar

Utrustning Köpte häromdan nytt träns till min nya häst då han är lite större än vad förra pollen var. Kikade runt lite och nästan alla tränsen som...
2
Svar
31
· Visningar
2 119
Senast: Reshästen
·
Utrustning Hej! Jag är ny här och detta är mitt första ”inlägg”. Jag undrar om Hunter träns fortfarande säljs? Såna med platta nosgrimmor! Jag...
Svar
9
· Visningar
700
Senast: Kristall10
·
Utrustning Jag undrar vilken storlek på träns islandshästar brukar ha. Jag har ett träns i storlek cob som min fjordhäst växte ur. Har full på...
Svar
5
· Visningar
284
Utrustning Hej! Närmar mig nu min första vinter med transport och funderar på det här med broddar. Jag har ett Fautras och jag misstänker att den...
Svar
4
· Visningar
329
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka