Köpa ny häst!!

Dziwir xx

Trådstartare
Hej jag ska titta på en ny häst nu och är så nervös, har inte provridit på tio år. Ska ha hästen till fälttävlan, min gamling är nu 20 år blir pensionär nu. Hur är dagens hästar? Vad ska man titta på? Är sugen på en mellan 4-7 år.Har alltid haft fullblod men det är svårt att hitta en med bra ben,dom bästa går ju löp redan eller?
Hjälp är rädd för att jag bara kommer köpa första bästa häst för dagens hästar är nog bättre än ett flb från polen -87 iaf exteriört;)

Sv: Köpa ny häst!!

Jamen det får vi väl hoppas iaf???:angel: Att dagens hästar är bättre än en avkomma från -87? *skrattar lite*

Du får ju vara kritiskt när du tittar, och sen beror det ju lite på hur mycket pengar du har att satsa. Har du inte så stor kassa så kanske du får slå av lite på en del krav men satsa på en frisk och sund individ, som SKA gå igenom en besiktning utan några som helst problem så har du kommit en bra bit på väg mot nästa fälttävlan iaf...

Håller tummarna för att du lyckas!

Hej!
Visst var det din häst som blev "upptäckt" när du var på ridhästträning på täby galopp och sattes i träning hos Bruno??
Om det är så tror jag att du och jag har tränat för KG samtidigt........

Ska titta på två hästar idag i Nyköping som båda två var röngtade ua, man får se hur det går.Man vill gärna ha en häst som inte blir rädd för en sten mm i skogen, som mitt andra flb sto som jag var tvungen att ta bort.

Har väl sagt max 90 tusen vill jag lägga ut men det är mycket pengar så man får se till att inte göra nå förhastat.

Nej det var inte jag som red då på täby men jag köpte honom strax efter det. Det är fortfarande full fart på han springer runt och vallar sina ston hemma:rofl:.

skriver och berättar om provridningen sen. kolla om jag kommer på nå frågor efter det

tack tack

Jag tror det är ännu mer viktigt idag än förut att titta så hästen verkligen är hel!
En mkt noggrann vet. besiktning och att investera i röntgenundersökning är alltså inte fel.
Hoppas det går bra på provridningen iaf :D
berätta mer om hästen du ska provrida och lägg gärna ut bilder! :bump:

Hur gick provridningen var det något att ha?
Tänk på att de inte bara ska kunna hoppa de måste röra sig
väl också.

Njä det vat jag inte om jag tycker faktiskt. Idag är det allra viktigaste att den hoppar bra. Men å andra sidan beror det ju på hur högt man siktar

Nu har jag blivit en lycklig hästägare till ett 4-årigt sto imp tysk e. Carthago.
Hon var underbar att rida men en väldigt känslig häst som jag vill ha det, jag skulle inte ta första bästa men hon var precis en häst för mig.
Hon bjöd mot allt man styrde mot, gångarterna var kanon, totalt orädd av sig i skog och mark. tävlade sin första 1 meters tävling i helgen och nollade.
Hon är röngtad och vetbes ua.
Nu är det bara att ut och träna igen :banana:.

Glömde knäppa kort:angel:så tyvärr har jag inga bilder men kan lägga in när hon kommer hem.

Vet någon nån bra ft tränare/träning nära uppland det var ju ett tag sen man var ut i svängarna.
Tack på förhand:)

På Strömsholm borde du kunna träna.
Annars vet jag inte men både Enköping och Uppsala (akka) har väl terrängbanor som jag vet. Hör med dom eftersom dom rimligen också borde ha tränare/träningar.

Lycka till och glöm inte att lägga in bilder till oss gamar så fort du kan.
;)

Vet någon nån bra ft tränare/träning nära uppland det var ju ett tag sen man var ut i svängarna.
Tack på förhand:)[/QUOTE]

Hej!
Enköping kommer ha träning 27/6
/W

Senast ändrad av en moderator:

Tack för hjälpen nu har jag anmält mig till enköping 27/6 och 2-4/8 i akka. bara man inte kör slut på hästen, snarare är det väl tvärtom får jag hoppas;).

Imorgon ska jag ta mig ner och hämta skönheten:love:

Liknande trådar

Träning Hej! Jag ska köpa en häst som stått i ca 1 år pga privata anledningar hos ägaren. Den är riden kanske 5-10 ggr under ett år och lite...
Svar
19
· Visningar
1 891
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 743
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 214
Senast: malumbub
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 110
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka