Y
Yessie87
Jag går i skaffa hund funderingar sedan jag slutat hålla på med hästar. Jag har försökt läsa mig till vad som är en lämplig första hund och har förstått att det är ingen idé att fråga..
De flesta förespråkar sina favoritraser helt enkelt. Däremot undrar jag om det finns vissa raser som klarar sig själva bättre än andra. Jag tänker såklart inte skaffa hund med förutsättningen att jag aldrig tänker va hemma, men jag är bara 21 år och vet inte hur mitt schema kommer se ut i framtiden. Jag kanske får ett jobb där jag inte kan ta med mig hunden osv..
Blev väldigt sugen på svensk/dansk gårdshund, men såg att de klarar sig ensamma sämre än andra raser. Har även funderat på Jack Russel, men jag vet inte hur bra de hanterar att vara ensamma.
Sedan undrar jag också var man kan få tag på någon som kan mkt om många hundar som jag kanske kan kontakt och bolla lite idéer med om vad som skulle passa..
MVH//Jessica
Blev väldigt sugen på svensk/dansk gårdshund, men såg att de klarar sig ensamma sämre än andra raser. Har även funderat på Jack Russel, men jag vet inte hur bra de hanterar att vara ensamma.
Sedan undrar jag också var man kan få tag på någon som kan mkt om många hundar som jag kanske kan kontakt och bolla lite idéer med om vad som skulle passa..
MVH//Jessica