Köpa hoppsadel

Sv: Köpa hoppsadel

Gillar man lite hårdare sadlar så gillar man säkert Passier Optimum. Det är ju bra kvalitet och det är ju praktiskt med ändringsbar bomvidd. Av Passiers modeller föredrar jag dock PSL, för jag hamnar inte riktigt rätt i Optimum. Vill du ha flatare säte kan du ju prova Pegasus/Marcus Ehning också. Den har flatare säte än PSL, men är typ 10 000:- billigare ;) (och har ändringsbar bom, och läder i bra kvalitet)

Jag åkte ner till sharpman och provade en sadel. Sen har jag haft sadelutprovare hemma här och provat sadlar jag själv beställt hem.

Jag läste i D_K´s sadellistan 2.0 och kollade vilka märken som kunde vara aktuella. Lånade sedan hem sadlar från en butik i närheten och testade först själv, och nu ska det komma en utprovare på söndag som ska se hur den sadeln som jag gillar bäst, och som jag tycker ligger bäst på Britt...

Vi får se på söndag om jag tycker rätt eller inte... :crazy:

Diana

*kl*

Tar alltid ut sadelutprovare. Skulle dom inte råka ha en passande sadel kan dom ta mått och komma tillbaka senare med flera modeller. Brukar också försöka få ta sadeln på "prov" en kort tid (1v) så jag kann känna att den även passar mig.:)

Jag pallrade mig iväg till Strömsholm och provade ut en. Visste inte allt vad jag skulle ha, men väl där hittade jag min älskade sadel. Kärlek vid första ögonkastet, jag behövde bara se den för att veta hur den var att rida i. Haha, en dag vaknar jag väl och märker att kärleken har svalnat, och upptäcker att sadeln inte alls är vad jag trodde:D

Kan ngn tipsa om duktiga sadelutprovare i NV Skåne ?
Att sälja sadlar behöver ju inte betyda att man är bra på att prova ut dem.

Liknande trådar

Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
968
Senast: Tora
·
Utrustning Har en häst där sadegjorden hamnar långt bak även när sadeln ligger på plats. Har ni förslag på gjordar som hamnar längre fram fast...
Svar
4
· Visningar
432
Senast: iNHALE
·
Hemmet Jag behöver köpa en ny stekpanna ASAP men det verkar vara en djungel. Helst vill jag nog ha en gjutjärnspanna men vill inte ha en som...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 624
Senast: Hajfisk
·
Skola & Jobb Jag är på jakt efter en ny jobbväska, och det känns som en djungel... Väskan jag har nu är en ryggsäck från Fjällräven, vilken snart...
Svar
10
· Visningar
599
Senast: Angel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka