Köpa häst?

Sv: Köpa häst?

Kul! Det måste jag kolla på!

Min är en sotfux, 19 år gammal (senior :)) och har inte gått speciellt mycket nu de senaste månaderna... så det är mest uppbyggnad nu under vintern. Men sen ska det minsann bli fart på det!
Förste tävlingen blir nog islandshästens dag i helsingborg 20 mars, i elitklass (lille Muninn ska ju vara med i mellanklass!) Så vi får se hur det går... spännande som sjutton!
Red honom första gången idag, lite skritt bara. Så mjuk o mysig :)

Lycka till med din fux med flax :D

Ajda skrev:
Hur kommer det sig att Sofie och Fredrik är självklarar att få vara med? :confused:

För att både Spes och Andri har varit med på mkt sånt här o klarar av det. Men sen är det inte Fredrik som ska rida Andri utan det gör Maria Cambrandt och Fredrik rider min nya häst istället

Muninn skrev:
Kul! Det måste jag kolla på!

Min är en sotfux, 19 år gammal (senior :)) och har inte gått speciellt mycket nu de senaste månaderna... så det är mest uppbyggnad nu under vintern. Men sen ska det minsann bli fart på det!
Förste tävlingen blir nog islandshästens dag i helsingborg 20 mars, i elitklass (lille Muninn ska ju vara med i mellanklass!) Så vi får se hur det går... spännande som sjutton!
Red honom första gången idag, lite skritt bara. Så mjuk o mysig :)

Lycka till med din fux med flax :D

Aha då får du lycka till då=)

Anna_B skrev:
Nej honom har jag kollat på men det är inte han=) Ari är min andra häst. Den hästen jag har tittat på nu heter Hvinur från Övik om du vet vem han är?

Jodå! En av Hrafn från Örviks äldsta avkommor. Känner fd matten litegrand och hörde för någon vecka sedan att han skulle säljas eftersom hon köpt ny häst. Han stod ju tidigare också i Rimbo-trakten, men i ett storhäststall. Ser inte så väldigt lättöltad ut, men har fina gångarter. Har aldrig sett honom i pass dock... Verkade inte såå stressad på Gaedingakeppni i Finsta ridhus och det är en tämligen hysterisk tillställning med 20 hästar i ett ridhus samtidigt så det ska nog gå bra! Lycka till!

P.S. Jag har också en Örviks-häst men av en äldre årgång... D.S.

Båbbe skrev:
Jodå! En av Hrafn från Örviks äldsta avkommor. Känner fd matten litegrand och hörde för någon vecka sedan att han skulle säljas eftersom hon köpt ny häst. Han stod ju tidigare också i Rimbo-trakten, men i ett storhäststall. Ser inte så väldigt lättöltad ut, men har fina gångarter. Har aldrig sett honom i pass dock... Verkade inte såå stressad på Gaedingakeppni i Finsta ridhus och det är en tämligen hysterisk tillställning med 20 hästar i ett ridhus samtidigt så det ska nog gå bra! Lycka till!

P.S. Jag har också en Örviks-häst men av en äldre årgång... D.S.

Aha va kul=) Jo det är därför han kallas för Lillen just pga att han stod me bara storhästar innan. Han är lätt töltad om man jobbar och ser till så han får med baken ordentligt, något som förra ägaren inte var så duktig på då hon inte hade så mkt islandshästerfarenhet. Men nu är han mkt bättre!
Nä problemet är att i ett ridhus kan det vara hur många hästar som helst o han håller sig lugn vad som än händer men jag red ut honom idag o då var han en helt annan häst och det blir han även när han kommer på en ovalbana så det måste jag träna lite med honom. Men det ska nog gå bra..

turbofling skrev:
Är det klart nu vilka som ska vara med *nyfiken*?
Jag hann inte ut och titta på träningen idag.

Ja nu är det klart=)

Sofie Sandberg - Spes
Fredrik Sandberg - Hvinur (Lillen)
Madde Johansson - ? vet inte vad hästen heter
Karolina Adler - Ari
Johan Axelsson - tror han skulle ha Jorm
Anna Andersson - Katla
Camilla Rolfsdotter - Hjörtur
Maria Cambrandt - Andri

Sen vet jag inte om Marcus och Emma skulle vara med för dom var lite osäkra på att ha tomtebloss på hästarna..men alla andra hästar klarade det utmärkt! Får se den 3:dje när det är träning i ishallen (08.00 på morgonen om du vill komma o kolla)

Anna_B skrev:
Aha va kul=) Jo det är därför han kallas för Lillen just pga att han stod me bara storhästar innan. Han är lätt töltad om man jobbar och ser till så han får med baken ordentligt, något som förra ägaren inte var så duktig på då hon inte hade så mkt islandshästerfarenhet. Men nu är han mkt bättre!
Nä problemet är att i ett ridhus kan det vara hur många hästar som helst o han håller sig lugn vad som än händer men jag red ut honom idag o då var han en helt annan häst och det blir han även när han kommer på en ovalbana så det måste jag träna lite med honom. Men det ska nog gå bra..

Ja de har ju ett fint ridhus där och man kan kanske misstänka att han är het ute pga brist på övning... :angel: Roligt om du får ordning på det så det börjar gå bra för Hvinur även på ovalbanan! ;) Han har ju onekligen talang. Ser framemot att se er på tävlingsbanan framöver!

Då är jag med :smirk:

Hur kommer det sig att inte du rider din nya häst?

Ser att min ridlärare är med....

Såg Hvinur med sin förra ägare på Firmakeppni på Fors och han är ju braa helt underbar!
Mycket vilja verkar det finnas där och massvis med gång.
Han såg ut att vara fux med ljus man och svans (men han var klippt och då blir det ju alltid ljusare).

Lycka till och hoppas det går bra för er!

/Malin

Ajda skrev:

Jag har ridit honom tre gånger o än så länge inte hittat allt på honom ;P Så därför tycker jag det känns bättre om Fredrik som ändå har haft honom i några månader rider honom. Speciellt med så mkt som spelar in - musik, tomtebloss på benen och en massa folk runt om. Sen att det är på is gör ju inte saken bättre. Så han får rida istället.

Ajda skrev:

Glömde i förra..vem är din ridlärare då?

Freyr skrev:
Såg Hvinur med sin förra ägare på Firmakeppni på Fors och han är ju braa helt underbar!
Mycket vilja verkar det finnas där och massvis med gång.
Han såg ut att vara fux med ljus man och svans (men han var klippt och då blir det ju alltid ljusare).

Lycka till och hoppas det går bra för er!

/Malin

Jo han är ju underbar :bump: men mkt vilja som sagt! Igår när jag red ut på honom för första gången gick det fort kan jag lova! Fast det känns ju aldrig otäckt eftersom han bara springer o går ju o kontrollera

Ajda skrev:
Jaha, var det fredrik som ägde honom innan?

Anna andersson rider jag för.

Nä det är en tjej som äger honom o fredrik har honom bara på träning. Aha jag red för Anna förut =)

Jaha.. där ser man, världen är liten ibland.
Vem rider du för nu då? (OM du rider för nån givetvis)

Anna_B skrev:
Jo han är ju underbar :bump: men mkt vilja som sagt! Igår när jag red ut på honom för första gången gick det fort kan jag lova! Fast det känns ju aldrig otäckt eftersom han bara springer o går ju o kontrollera

Ungefär så känner jag med min lilla passråtta också. Så länge det bara går fort och ändå går att styra så är det ju rätt ok. Enda gången det känns mindre bra är om en stor väg närmar sig typ... Men den situationen kan man ju ganska lätt undvika. :D

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
1
· Visningar
248
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 691
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 106
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Min medryttarhäst är en 25 år gammal, fortfarande pigg och glad, kille. Jag har ridit honom i snart ett år och är HELT förälskad. Han är...
Svar
7
· Visningar
1 841

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka