P
piamar
Sv: Köpa häst.
kör med raka rör! och vet och ettikett så går det bättre,kanske går till handikapp och pratar för att kunna få mera tolerans för varandras
olikheter som människor.
tack för din omsorg thina ..och andra .mvh piamar.
tack för hjälpen !!!!!!
hej THINA tack för dina råd till mig det värmer ,du är gullig som säger detta på ett vettigt sätt, utan att vara "elak " i tonen bara rakt fram!T.Alsterfeldt skrev:piamar
när du skriver så -bör-du ,för att bli accepterad och omtyckt,hålla dig till ämnet
Du skall INTE ,som du gjort nu,låta dina känslor flyga iväg me,d dig och skriva personliga saker här,fok vill inte läsa sådant..
det kan finnas små barn somblir rädda,du vet aldrig vem det är bakom signaturen...
har du problem med det så får du gå tillbaka till handikapp och disskutera hästar där,för där är vi vana vid folk med funktionshinder av olika slag.
när du skriver här så är det bra om du tänker dig att de som sitter och läser det här kan vara små barn,chefer och andra personer du skal ha-respekt-för som personer och du skall behandla dem som du behandlade tex din läkare..njae vanligt bondförnuft.
Vill du bli omtyckt,vilket jag vet att du vill,så kan man INTE gå på om såna personliga saker o på ett sådant sätt som du gör..okey.p.m.w.
Du behöver också ,när du vill ge råd,tex skriva att du är ju ingen veterinär,men du tycker att man kan göra så här för det har man hört..om du nödvändigtvis vill ge råd
jag förstår att du väldigt gärna vill vara med i disskussionen,men håll dig mycket strikt till ämnet,se till att vara så opersonlig du kan,och folk kommer att ha lättare att förstå vad du menar och tycka tom att det är intressant...
Du HAr ju mycket intressant at berätta om,gör det på ett snällt sätt så kommer folk bli gladare på dig o läsa dina inlägg mer.
Det finsn sociala spelregler ute i livet och på internet,desto fortare du lär dig dem,desto lättare har du för att hitta kompisar
till andra.
funktionshinder är en del av mitt dagliga liv..mitt märks ju mest på hur illa jag stavar.
andra personers funktionshinder kommer frampå andra sätt
Man bör ta hänsyn till att funktionshider kan färga personers bild av sig själva och sin omvärld,men likväl bemöta dem med respekt och för den värdefulla människa de är..
Om mitt inlägg kan synas skarpt så beror det på att jag har haft nöjet att läsa piamars omväxlande och livfulla inlägg förut.
för att inga missförstånd skall uppstå och för att hjälpa henne lite med nätetiketten(hur man beter sig på internet) så valde jag att vara -extremt tydlig-.
Thina
kör med raka rör! och vet och ettikett så går det bättre,kanske går till handikapp och pratar för att kunna få mera tolerans för varandras
olikheter som människor.
tack för din omsorg thina ..och andra .mvh piamar.
tack för hjälpen !!!!!!