Köpa häst.

Sv: Köpa häst.

T.Alsterfeldt skrev:
piamar

när du skriver så -bör-du ,för att bli accepterad och omtyckt,hålla dig till ämnet

Du skall INTE ,som du gjort nu,låta dina känslor flyga iväg me,d dig och skriva personliga saker här,fok vill inte läsa sådant..
det kan finnas små barn somblir rädda,du vet aldrig vem det är bakom signaturen...

har du problem med det så får du gå tillbaka till handikapp och disskutera hästar där,för där är vi vana vid folk med funktionshinder av olika slag.

när du skriver här så är det bra om du tänker dig att de som sitter och läser det här kan vara små barn,chefer och andra personer du skal ha-respekt-för som personer och du skall behandla dem som du behandlade tex din läkare..njae vanligt bondförnuft.

Vill du bli omtyckt,vilket jag vet att du vill,så kan man INTE gå på om såna personliga saker o på ett sådant sätt som du gör..okey.p.m.w.

Du behöver också ,när du vill ge råd,tex skriva att du är ju ingen veterinär,men du tycker att man kan göra så här för det har man hört..om du nödvändigtvis vill ge råd

jag förstår att du väldigt gärna vill vara med i disskussionen,men håll dig mycket strikt till ämnet,se till att vara så opersonlig du kan,och folk kommer att ha lättare att förstå vad du menar och tycka tom att det är intressant...

Du HAr ju mycket intressant at berätta om,gör det på ett snällt sätt så kommer folk bli gladare på dig o läsa dina inlägg mer.

Det finsn sociala spelregler ute i livet och på internet,desto fortare du lär dig dem,desto lättare har du för att hitta kompisar


till andra.
funktionshinder är en del av mitt dagliga liv..mitt märks ju mest på hur illa jag stavar.

andra personers funktionshinder kommer frampå andra sätt

Man bör ta hänsyn till att funktionshider kan färga personers bild av sig själva och sin omvärld,men likväl bemöta dem med respekt och för den värdefulla människa de är..

Om mitt inlägg kan synas skarpt så beror det på att jag har haft nöjet att läsa piamars omväxlande och livfulla inlägg förut.

för att inga missförstånd skall uppstå och för att hjälpa henne lite med nätetiketten(hur man beter sig på internet) så valde jag att vara -extremt tydlig-.

Thina
hej THINA tack för dina råd till mig det värmer ,du är gullig som säger detta på ett vettigt sätt, utan att vara "elak " i tonen bara rakt fram!
kör med raka rör! och vet och ettikett så går det bättre,kanske går till handikapp och pratar för att kunna få mera tolerans för varandras
olikheter som människor.
tack för din omsorg thina ..och andra .mvh piamar.
tack för hjälpen !!!!!! :banana: :bump:
 
Sv: Köpa häst.

KÖP!!!
Jättefin och med tanke på hur du känner för henne kan det inte slå fel!
Lycka till.
 
Sv: Köpa häst.

Tack. Vad kul att du tyckte hon var fin. Jag ska köpa henne bara hon gå igenom besiktningen. :love:
 
Sv: Köpa häst.

Jättefin! :bump: Tar inte du henne så kan du skicka henne till mig ;) Köp henne och lycka till :)
 
Sv: Köpa häst.

Ååååh, så jättetrevlig hon ser ut på korten! :love: Vilken blick! Nog blev hon väl glad när du kom? :D Din andra häst ser väldigt trevlig ut med. Gillar uppsynen! :)

Ser fram emot att få se henne utan täcke. :idea:
 
Sv: Köpa häst.

Joo, hon blev nog allt glad när jag kom.. :banana:
Tacksam häst att fota oxå. Hon kankse känner på sig att de e nåt på gång nu.. Åhh, bara hon gå igenom besiktningen.. :crazy:

Jag ha suttit här nu o bara väntat på ett svar från dig.. :)

Kan du gissa vad de är för ras på min andra..?
 
Senast ändrad:
Sv: Köpa häst.

Vilka vackra hästar! :love: :love:
Vilka vacka ögon Dilli har :love:

Hoppas allt löser sig för dig! Håller tummen!

- Superbiddi-
 
Sv: Köpa häst.

Tack.. Jag lyckades ju bra med korten, men vackra kan jag nog allt hålla med om att de är.. :love:
 
Sv: Köpa häst.

Jaha, sorry.... :bow: Ja, han är tyvärr en korsning. :crazy:

Hmm, mamman är travare o pappans far är arabiskt fullblod, pappans mor är någon irländsk imoprt...

Vi hörs!!
 
Sv: Köpa häst.

Hon var verkligen jättesöt!

Har följt denna tråden som en tyst åskådare och ser fram emot att få höra fortsättningen!

Håller tummarna för att besikningen blir positiv!

Lycka till!
 
Sv: Köpa häst.

Jag håller tummarna nu på fredag, för visst var det väl då hon skulle kollas? :bump:
 
Sv: Köpa häst.

Näe, det är inte förren nästa fredag (17/12) som hon ska kollas, men jag har ordnat med försäkringen nu iaf.. :smirk:

Så det är grönt om hon gå igenom.. :bump:

Kan knappt vänta ju. Vill ha hem henne nu, bums liksom.. :love:
 
Sv: Köpa häst.

:idea: Var det inte den du ville ha godkänd? Eller rättaresagt använda i aveln? Kan ha misstagit mig på nicket, men visst var det du?
 
Sv: Köpa häst.

Hm, menar du min hingst..? :confused: Jag hade planer på att låta han betäcka ett sto, ja, men nu när jag fått chansen att köpa detta sto så menar jag INTE att jag tänker låta han betäcka henne. ABSOLUT inte!! Om jag nån gång i framtiden ska betäcka henne så är det självklart med en hingst som är godkänd för halvblodsavel. :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 755
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 990
Senast: MiniLi
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 803
Senast: Bee
·
Ekonomi & Juridik Jag flyttade min häst för 2,5 år sedan till ett nytt stall. Stallägaren mailade över ett uppstallningsavtal till mig som han bad mig...
2
Svar
21
· Visningar
4 296
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Tamråttor flyttar in
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp