Detta kommer bli lite långt, men jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan.
Fick ett mail av min pappa för 2 dagar sen där han skrev följande:
"Hej Liza.Hoppas du mår bra.
Nu har Helena bestämt sig för att sälja Floppis & då tycker hon det var roligt om du kan köpa henne
för här omkring finns ingen som kan hantera henne.
Om du är intresserad får du köpa henne för 40,000:-
Om inte så kör vi henne till skåne den 26 december där räknar vi med att få ca 75,000:-
Du kan höra av dig så vi vet.
Ha det bra.Pappa & Helena"
Den här hästen är född -98 hon är ett sto e. Maistic-Falluer. Pappas sambo som vi här kallar Helena köpte detta sto när hon var ca 8 mån (då för ca 17,000:-). Jag bode då hemma hos de o hade stall o häst. Helena kan inte själv rida. Det är jag som har betalt allt till den här häst o de andra hästra vi hade. Jag ha själv uppfostrat hästen, det är jag som har ridit in henne och utbildat henne. Betalt alla träningar m.m. till Helenas häst. Mitt studiebidrag o min barnpension gick till pappas konto (sammanlagt ca 2500 :-)och sen fick jag 500:- i ahnden som jag fick göra vad jag ville för. För 2 år sen blev vi ovänner o jag fick fly därifrån. Jag älskade denna häst o jag sörjde henne i ett helt år för att jag inte kunde rida henne mer. Jag hade nästan fattat att jag kommer aldrig mer få denna häst för de kommer aldrig sälja henne o inte till mig..
Sen kom detta mail från pappa o jag började gråta när jag läste det, jag trode inte det var sant... Problemet är summan de vill att jag ska betala.. 40.000 :- är mkt för henne i nuläget pga hon är inte riden på MINST 8-12 mån. De ha haft andra att rida henne, men i hoppningen ha hon bara stannat med de, gått LB dressyr med predis godkjänt rreultat. Stammen är ju mkt bra, men det är mkt pengar. När jag hade henne när hon va 4,5 år ungefär hoppade jag 1 meters banor med henne o hon stannade ALDRIG med mig, inte en tanke på dte. Hon litade på mig, hon älskade mig. Hon tycker inte om nån annan, ingen där hemma kan hantera henne, de säger hon är ouppfostrad, men hon lyssnade på mig..
Till min fråga, ska jag bara gå med på att betala 40 000:- för hästen när hon ej är igång, ha inga superresultat de senaste 1,5 åren... Jag kankse till o med få "börja om" med henne o bygga upp hennes självförtroende igen.. det kan ta tid ju..
Men jag älskar värkligen denna häst.. Min pappa o Helena vill värkligen vända upp-och-ner på mitt liv, EN gång till..
Snälla, svara o hjälp mig....