Köpa häst som haft ligamentskada ?

Sv: Köpa häst som haft ligamentskada ?

ja känns tråkigt, men vill inte dra på oss mer problem nu. Vill inte köpa en häst med medvetna problem :grin:

Nej.. du har ju nyss fått uppleva vad som kan hända då.. och det är inget kul.

Va tråkigt att det inte känns intressant längre. Man ska akta sig för oärliga människor, men det är tungt när man har hittat en häst man verkligen vill ha. Jag skulle bli ytterst besviken om den jag ska titta på visar sig vara fel häst pga oärlig säljare.

Men jag kan lova dig att du kommer att hitta en ny som är ännu bättre än denna. Det dyker hela tiden upp hästar tycker jag. Och nu är det dessutom "lågsäsong" så hästarna kommer att behålla sina låga priser ända till våren. Du kommer att hitta ett nytt klipp som är precis vad du vill ha.

Tycker också att det är tur att du avstod från köpet. Jag känner till en häst, 6 åring som haft ligamentskador i båda framknäna. Skadan blev aldrig bra och han fick tas bort efter flera försök till tillfrisknande.

jo känns som bra beslut, tror nog att det hade gått lite för fort annars egentligen, tog bort min häst på onsdagen för två veckor och 1 dag sedan och vi åkte och koklade på den hästen på lördagen (3 dagar efter) tror ändå på nått sätt att man måste "landa" på nått sätt, och vi ville ju jätte gärna ha en häst (vill vi ju nu oxå såklart) för har inte kunnat rida ordentligt sen typ november :crazy: så då när man hittade en trevlig häst som ändå kunde de kraven vi hade så kändes det ju att man bara ville ta hem den :grin:har inte kollat på någon alls den här veckan och kmr nog inte göra det heller om vi inte hittar någon väldigt nära. Ska upp till ett försäljningstall som ligger väldigt nära någon gång nästa vecka, hade fått in typ 9 hästar som låg ungefär i vår prisklass, så hoppas hitta nånting :)

Väcker denna tråden till liv om de är ok

De börjar såhär:
Jag köpte honom som 1,5åring (helt jä**a galen)
Utbildade honom till den häst jag vill ha ”lugn”.
Var tvungen att sälja honom för 8 år sedan😭

Idag när jag kollar påpenslad så är han där🥳
Men med en liggamentskada i nedre delen av benet. Veterinären tror han har trampat på sig själv att de då blivit en inflammation i hoven.
Är superglad över att ha hittat honom som den trogna vän han en gång varit. Har varit i kontakt med ägaren som han således till och jag har första tjing på honom.

Idag är han under igångsättning/ rehabilitering. Han går rent rakt och åt vänster

Tror ni han kommer funka i framtiden?
Vi värkligen köpa tillbaka min bästa vän🥰😢🥺

De börjar såhär:

Men med en liggamentskada i nedre delen av benet. Veterinären tror han har trampat på sig själv att de då blivit en inflammation i hoven.
Är superglad över att ha hittat honom som den trogna vän han en gång varit. Har varit i kontakt med ägaren som han således till och jag har första tjing på honom.

Idag är han under igångsättning/ rehabilitering. Han går rent rakt och åt vänster

Frågan är väl hur hårt du tänkt rida? Satsar du på tävling på hög nivå så är det ju alltid vanskligt. Men ska du träna och tävla lite grann är det väl ingen större fara. De flesta av oss har ju någon typ av krämpa, men klarar av normal träning ändå utan att gå sönder.

De börjar såhär:

Det bästa vore nog om du kunde få kontakt med behandlande veterinär för att höra vad denne anser om prognosen.

Hon som nu äger honom har ägt honom sedan jag sålde honom så de känns väldigt bra att få tillbaka honom. Han ska ha mllvit något halt när själva inflammationen kommit någonstans runt hoven.
Tanken är ju att om han blir helt återställd kunna rida skogsturer och något pass på ridbanan och en p&j hade varit roligt, höjdrädd som jag är som kommer hinderna inte ligga över 60😂
Kommer få del av journaler .mm

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 870
Senast: Tualma
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
922
Senast: Sirap
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
15 16 17
Svar
337
· Visningar
32 669
Hästvård Hej! Har nyligen köpt en importerat en häst från Irland av ett svenskt säljstall, och det irländska passet ifråga bestämmer hästen som...
2
Svar
21
· Visningar
3 339
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Västeråsträffstråden