Köpa galoppör....

M

Mialena

hej jag undrar vilket som är det bästa sättet att hitta sin galoppör på, jag saknar helt kontakter i galoppvärlden.Jag vill köpa en häst som gjort sitt på banan och skulle passa som rid/familjehäst.Mycket skogsturer men också träning för instruktörer.
Vad brukar dess hästar kosta ungefär? Vad ska man tänka på?Jag vill ha en med 4 hovar i backen.
Jag har stallet hemma med jättefina hagar och ridvägar och har tänkt att först bara ta hem den, låta den stå i ett par månader och sedan gå promenader, sedan rida in den från scratch ungefär,jag känner verkligen att det är dax att gå vidare i hästeriet och detta känns så spännande.
Vi bor mycket lugnt men det finns ett par hästkompisar och så jag som jobbar hemma, tror ni att det kan bli FÖR lugnt för hästen?

MVH Mialena

Runt aug-sep brukar tränarna sälja av de treåringar som inte kvalade till årgångslöpningar, för att göra plast för nya ettåringar. Då kan du hitta en massa fina hästar till salu :love:

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 849
Hästmänniskan Hejsan, kanske liten vägg text men jag har alltid varit intresserad av hästar. Jag red när jag var liten men blev avkastad ganska illa...
Svar
8
· Visningar
1 408
Senast: Whirlie
·
Hästmänniskan Jag började för några år sedan rida igen efter ett långt uppehåll efter en olycka som gjorde mig ridrädd. Efter år som medryttare har...
2 3
Svar
43
· Visningar
6 472
Senast: Skjøldur
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 591

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat