Köpa föl.

K

Kalandera

Vad bör jag tänka på?
Vilka papper ska följa med?
Fölet är inte lev. klart förrens i dec. Är det rimligt att betala handpenning nu och resten av summan vid leverans? Är det bättre att bet. hela summan vid leveransen? Mycket kan ju hända på 3mån..

Hur har ni gjort?

Sv: Köpa föl.

Att betala handpenning är ett bra sätt och sedan resten vid avresan. Så har jag gjort. Sen beror det ju förstås på vad säljaren föredrar.

Vilka papper som ska följa med är lite olika, vilken ras är det? Pass är i alla fall samma för alla. :)

Jag betalade också handpenning för mitt föl ganska långt innan, när jag bestämde mig för att köpa honom.

jag tycker du skall lägga handpenning och låsa köpet

Utan handpenning så kan de sälja fölet till någon annan under tiden. Är det inte någon stor uppfödare så är risken stor att det händer.

jag la handpenning på mitt föl när jag köpte henne, sedan resterande pengar strax före leveransen...

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 408
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
364
Senast: Fetaost
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 296
Hemmet Jag är på väg att köpa hus,imorgon kommer mäklaren hit och värderar min lägenhet och på fredag ska jag på förhandsvisning av en liten...
28 29 30
Svar
594
· Visningar
51 459
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar