Köpa föl, vilka har gjort det?

Sv: Köpa föl, vilka har gjort det?

förmodligen kommer min första egna häst bli ett föl eller unghäst. mest för att jag vill kunna vara med från början o forma hästen :laugh:
men det blir nog inte förrän om några år :p

Hej!

Jag har inte köpt föl ngn gång men jag har tre snart fyra föl uppe i stallet där jag har min ponny.:)

Jag tycker att det låter som en SUPER ide´ Jag har själv alltid velat köpa ett föl och ha det tills den inte finns mer lixom, men jag har ju massor kvar i skolan :crazy: asså om du vill ha lite ideer så kanske jag kan hjälpa till lite iallafall !

Jag tycker att om du vill ha en orädd Häst så ska du leka mkt med den gå ut och gå springa på ängar leka i vatten bada gosa och bara mysa med den, om du köper den nu till sommaren !! Det skulle nog Både du och hästen gilla tror jag + att det är jättebra träning utan att hästen går till skada ! men om du ändån vill uppfostra den själv o.s.v så tycker jag att det är onödigft att köpa ett föl som har gått kvalitetstävlan och den har gått en massa tävlingar och hux flux jag tycker nog att du då ska köpa ett föl som du kan lära känna från grund och botten och veta vad du har tränat med den om du nu ska göra det ;)

Hoppas jag har hjälpt dig lite på traven att köpa ett föl, för du låter väldigt seriös och det verkar som om att fölet kommer att få ett toppenliv tillsammans med dig !

Kram Olivia Hör gärna av dig om du bestämmer dig för att köpa ett föl så jag vet om jag jag gjorde någon inverkan på dig :crazy: Hoppas du tar den underbara chansen att köpa något så underbart som ett litet föl....

Senaste fölet jag köpte var för två år sedan. Han var väl relativt dyr för att vara föl men jag kan ju lungt säga att som han ser ut idag så hade iaf aldrig jag haft råd med honom....:love:

Men det är klart om man räknar ut vad han har kostat mig under tiden hade jag ju kunnat köpa en ganska dyr häst :grin:

Samtidigt så känner jag ju mig själv och jag hade iaf inte sparat pengarna som jag nu lägger på hästen :o

Här är bilder på min tjej.
Jag börjar med den här där hon som fyraåring fått föl:love:
10052893.jpg

Och här är hon som föl, med sin mamma som jag köpte som 4-åring (och som visade sej ha ett snett bäcken...)
11809223.jpg

här på 3-årstest
11809025.jpg

forts. följer

Senast ändrad av en moderator:

forts.

Åsså riden i vintras
riderMagica02_5711.jpg

och i våras:)
ridM1_5711.jpg
trav_5711.jpg

Just nu har hon vilat ett tag, fick operera bort en knöl mellan ganascherna som sprack upp lite då och då.
Har just tagit bort dränet och pc:n är slut så snart ska jag börja rida igen! :idea: (-lampan)

Det här är verkligen MIN häst och jag värdesätter henne otroligt mycket:love:

här är min kärlek:love:
19190378.jpg

19190379.jpg

Vinna heter hon. (tur att jag inte tävlar..)

Annika

Oj vad många som köpt bebisar, i mina kretsar är det ganska ovanligt :o

Jag kommer givetvis att fundera lite till, men mitt hjärta säger att det är rätt att göra såhär. Jag har ett par hästar att rida under tiden, så ridningen ska hållas igång innan det är dags att rida in den lilla.
Nu handlar det bara om att ha is i magen och vänta tills jag flyttat och kommit iordning. Vill ju ha häst nu nu NU, men ska hålla mig i skinnet tills september i allafall. Inte helt lätt när man ser alla underbara föl och åringar på annons hela tiden :bump:

Om någon har en bild på sin lilla kuse att slänga in vore det jättekul!

Vad har du tänkt dig för häst? Vad har du för drömmar om er framtid? Det vore kul om du har lust att berätta lite:)

Annika

Här kommer ett par till bilder:laugh:
Endast fyra dagar gammal.
20381845.jpg

Här är hon två år.
20381846.jpg

Annika

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 405
Hästmänniskan Dottern har en egen ponny som hon tävlar på hobby nivå. Ingen elit satsning men vi har kuskat runt nästan varannan helg i sommar på...
2
Svar
38
· Visningar
4 568
Senast: nejlica
·
Ridning Hej på er! 🙂 2017 sålde jag min hopphäst, sen dess har jag ridit en enda gång och det var i början av 2018 och då endast i skritt och...
Svar
4
· Visningar
1 589
Senast: Halcyon
·
Hästmänniskan Jag har sådan beslutsångest och behöver skriva av mig, och kanske bolla med någon... Jag är 28 år, har heltidsjobb och två hundar av...
2 3
Svar
42
· Visningar
7 716
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar