köpa eller inte köpa?

Netted

Trådstartare
jag går i hästköpartankar......... :angel:

hästen i fråga är nog den underbaraste individ jag träffat på. livsglad, positiv till allt, pigg, social.. helt jäkla underbar helt enkelt. att köra honom är en fröjd, han är pigg och på bettet och alltid arbetsvillig. hur han är att rida vet jag dock inte..... ännu :angel: jag kan nog säga att det nog aldrig funnits en häst som gjort mig så glad och som jag tyckt om så mkt.

nu var det ett tag sedan jag träffade honom, men han finns ju alltid i mina tankar. inte så att jag känner att jag saknar honom jättemkt. men jag funderar på honom ibland, tänker på gånger jag kört honom, hur han har det och hur hans framtid ser ut.

nu är det så att han ska väck från stallet han står i. och jag är givetvis intresserad..
enda skälet att jag tvekar är för att jag jobbar så himla mycket. jobbar i travstall och engagerar mig ju mkt där. hade en häst förut som jag sålde, delvis för att jag hade noll motivation och för att jag inte hade tid.
men denna hästen var heller ingen jag kände att jag passade så bra med.. har aldrig riktigt haft motivationen med den hästen. det känns annorlunda med denna.

... så det är nu ni ska säga att jag inte ens ska tänka tanken att köpa :D

Senast ändrad:
Sv: köpa eller inte köpa?

Jag säger som min kära vän Conversation Piece brukar säga i dessa lägen: "Man ångrar inte det man gör, utan det man inte gör." :angel:

det är så sant så... skulle det inte fungera så kan man ju alltid skicka honom till slakt :devil::angel:

Preciiiiiiiis min tanke, det är ju bara att göra sig av med pållen om det inte funkar! :cool: :angel:

KÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖP!!!!! :) :love: :)

mmmhhmmm...... :love:

ett samtal ifrån ungefär.. hoppas jag! han kanske inte vill sälja honom till mig... eller så vill han ha alldeles för mkt pengar för honom.

men det är liksom ingen annan som vill ha honom. haha. raden imponerar ju inte precis....

han BORDE ju inte vara dyr. men alla vet ju hur partisk man kan vara.. :cool:

visserligen;
49 6-3-5, 700 815 kr

fast...

2008 3 0-0-1, 1 050 kr
2007 14 0-0-2, 5 800 kr
2006 12 0-0-1, 24 000 kr
(därav att han ska bort..)

förstår inte varför jag sitter här och tänker.
borde lyfta telefonen och ringa istället.

Jag är inte farlig! Vi kan nog komma överens om ett pris!

;):p

Vad hade du tänkt att ha honom till?

Klart att du vågar ringa. Du behöver ju inte säga att du ska ha honom om han är till salu utan säg bara att du tänkte lite..och ville höra dig för!

Sedan kan du ju ta det därefter!

*tvungen att kapa tråden lite, sorry*

Hörru Trygg! Är allt lite sur på dig sedan du förstörde min "Johnny med svajen"-fantasi med den där prutten! :mad:

KÖP DEN NU!!! RING!!!

ni är då inget förnuftigt folk.
fast hade ni varit det hade man nog inte kunnat kalla er travmänniskor..... :D:D

*ska ringa*

fast jag ringer nog imorgon på lunchen. *skjuter upp det*....
klockan börjar bli mycket :cool:

Det låter ju inte som att han borde vara superdyr, men som du säger så vet man ju aldrig...OM MAN INTE RINGER!!! :angel:

Klart du ska ringa och höra, det är ju jättespännande ju! :)

Förlåt...:o

Men det var av omtanke!
Du flaxade iväg nå´t så enormt där ett tag så det där du höll på med var inte bra för hjärtat spanarn, inte bra alls...

haha :D

jag hade tänkt ha honom till lite allt möjligt. köra när det finns tillfälle, rida till och utbilda honom. älskar utmaningar!
hade vart kul att ha honom till monté, han har gjort några sådana starter..
men hans tävlingsvilja är helt borta, han känns som en miljon i träning men skiter i allt när det är tävling.. tycker att han ska få slippa tävling om han inte tycker det är kul längre.
möjligtvis att allt inte står rätt till.. tänkte få honom genomkollad (det har han inte blivit på länge.... "han är bara lite öm" :cool: )

så hos mig skulle han bara få chilla, ha kul och vara häst :love:

OK, du är förlåten, det var ju faktiskt ganska omtänksamt av dig.

Men du vet hur det är, ibland kan man bara inte hindra sig. :d

Ringt ännu????
Om inte ring nu... Tänk om du väntar och han redan är såld....:crazy:

Liknande trådar

Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 184
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 296
Senast: lirco11
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 537
Senast: Cissi_ma
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
27
· Visningar
2 380

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Söker hane för avel - Bichon
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat