S
Stinat
Jag började rida igen för ca 1 år sen, efter flera år av uppehåll (är vuxen, mellan 25-30). Har sen dess varit medryttare åt några olika hästar. Både lite mer "rida dressyr i paddock" och skogsmullehästar. Den ena såldes, den andra var bara tillfälligt o den 3e för nervig för mig. Nu lyckas jag inte hitta nån ny! Bara varmblod som knappt är ridna eller hästar de ska ha massa pengar för varje månad och då får jag inte ens träna + att det finns inget ridhus heller för de pengarna... Jag vill ju utvecklas och jag kommer aldrig hitta en vettig häst för mig. Är för mesig också och vågar inte säga att jag KAN rida fast jag säger inte att jag är helt grön heller. Rider på ridskola för att göra nånting. Rider min kompis häst ibland men hon har redan medryttare.
Jag vill så gärna bara skita i allt och köpa en egen häst och träna för instruktör! En häst jag väljer själv. Jag hittar ju ingen medryttarhäst! Har testat både ospec och väldigt tydlig annons. Känner inte direkt stallfolk jag kan fråga heller. Jag är ingen stjärnryttare och kan inte allt om skötsel, men jag tycker inte jag lärt mig så mycket på att va medryttare heller. Vad skulle ni gjort??
Ska göra en annan tråd med konkreta frågor på sånt jag vill veta för det blir så himla långt här. Foderhäst känns ju lika svårt som medryttare, eller? Inte vet jag hur jag ska hitta en bra stallplats heller. Jag vill rida och va i stallet mer!! Blir galen
Jag vill så gärna bara skita i allt och köpa en egen häst och träna för instruktör! En häst jag väljer själv. Jag hittar ju ingen medryttarhäst! Har testat både ospec och väldigt tydlig annons. Känner inte direkt stallfolk jag kan fråga heller. Jag är ingen stjärnryttare och kan inte allt om skötsel, men jag tycker inte jag lärt mig så mycket på att va medryttare heller. Vad skulle ni gjort??
Ska göra en annan tråd med konkreta frågor på sånt jag vill veta för det blir så himla långt här. Foderhäst känns ju lika svårt som medryttare, eller? Inte vet jag hur jag ska hitta en bra stallplats heller. Jag vill rida och va i stallet mer!! Blir galen