Köpa "byggsats" stall

Ela

Trådstartare
Är det någon som köpt ett "färdigt" stall ex Br***balken??

Vill veta allt :D

Sv: Köpa "byggsats" stall

Jag har, men jag orkar inte skriva allt just nu, det är en lång och invecklad historia..

Snabbversionen är att det blev betydligt dyrare och krångligare att få stallet på plats än vi hade räknat med, men att vi är på det hela taget nöjda med det nu när det väl står där.

ok. berätta gärna nån annan gång om du har tid och ork.

Tack för svaret iaf :bow:

ok. berätta gärna nån annan gång om du har tid och ork.

Tack för svaret iaf :bow:

Jag tror jag har några färdigskrivna gamla pm i min skickat-korg som jag kan vidarebefodra till dig! Skall se efter.. Har du konkreta frågor får du gärna pm:a mig också, så skall jag svara.

Snälla,
Kan jag be att få dom oxå?

Även jag bygger stall till sommaren. Det är väldigt bra att veta var det finns fallgropar och vad vi bör tänka på INNAN.

mvh Eva

En bekant köpte ett sånt stall och det blev väldigt mycke dyrare å mycke mer jobb än det var tänkt ifrån början. Det hade nog blivit biligare att bygga i lösvirke och köpt färdig inredning.:angel:

En bekant köpte ett sånt stall och det blev väldigt mycke dyrare å mycke mer jobb än det var tänkt ifrån början. Det hade nog blivit biligare att bygga i lösvirke och köpt färdig inredning.:angel:

Jag har fått det svaret av väldigt många nu, så just nu lutar det mot eget bygge eller renovering av befintlig ladugård.

Howdy!

Jag gjorde som dom sa (B-balken), skickade in offertbegäran komplett med detaljerade ritningar. Gjorde detta 2 gånger utan svar. Skickade in 3:dje gången, och då kom svaret 1 år senare, när jag istället byggt ett själv 'för hand'.

Jag byggde ett stall på 7,5 x 21 m. 4 boxar på 11 m2, 14 meter lång och 3 meter bred stallgång. i ändan ett utrymme på 7x7,5 meter som innehöll 1 sadelkammare på 10 m2 och en foderkammare på 10m2, med köksskåp, vatten och vask.

Allt detta byggde jag för 200000, varav 40000 i lön till en medhjälpare.

För att bygga samma stall från BB skulle bara själva huset med inredning kosta 440000 + moms (550000), och då skulle jag få stå för schaktning, bottenplatta, montering, elektriker mm själv.
Rekommenderas inte........

Gör som jag. Ge dig ut på jakt efter virke rill vettigt pris, och spika ihop skiten själv.

Det tog 1 år, men jag sparade ca 400000 på det.

Inte en krona behövde jag låna pga sparade pengar och ett lågt byggtempo :)

Hug your horses!

/Mike

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 105
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 540
Senast: mars
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 405
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 414
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar