Köpa begagnad hoppsadel

Sv: Köpa begagnad hoppsadel

Om hästen har rak rygg så borde du väl leta efter en rak bom och inte en svängd?
Sadellistan 2.0 i utrustningstråden innehåller en massa info om vilka ryggar olika sadlar passar till, börja där. Till mycket manke och rak rygg kan man börja med att prova t ex Morris&Nolan eller Kieffer.

Länk?? Nån som kan förklara vart jag hittar denna sida?

Sv: Köpa begagnad hoppsadel

köp en passier & sohn, deras sadlar är jätte bra!!! :love:passar alla hästar mer eller mindre och man sitter som berget i den:D, jag köpte en som är 20 år gammal, och har klossar framför och bakom benet. förra veckan tvärnitade min häst framför ett hinder och jag flög nästan av henne, men som tur var så stoppade den bakre klossen mitt ben och jag kunde kravla mig tilbaka i sadlen.^^ köpte min för 7000kr men den var också nystoppad. jättebra sadel!!:bow::bow:

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
891
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
524
Senast: liiinnea
·
Fordon Vi har flyttat från lägenhet till hus en bit från kommunikationer och inser att vi skulle behöva en andrabil. Dels för att inte bli...
2
Svar
21
· Visningar
1 260
Senast: Fetaost
·
Utrustning Nya ridskoleponnyn har bara en hoppsadel och jag funderar på att kosta på oss en egen dressyrsadel om jag hittar något begagnat. Men hur...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 423

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka