Köpa beg kök?

FadeAway

Trådstartare
Är så sanslöst trött på mitt kök så det finns verkligen inte. Visst jag kan köpa nytt men som student finns det roligare saker (och framför allt nödvändigare) att lägga pengar på. Jag kommer bo kvar här max två år till och skulle antagligen inte få tillbaka pengarna på ett nytt kök.

Mitt kök är orginalköket från början på 60-talet.

Sv: Köpa beg kök?

lacka om luckorna? Köpa måttanpassade luckor och behålla gamla stommar? Kanske inte lika billigt som ett beg kök men oftast snyggare (och enklare än riva ut och montera "nytt") :idea:

Hur mkt kan du tänka dig lägga?

Jag har målat om luckorna en gång så det känns inte så aktuellt. ;)
Det primära som jag stör mig på är hur skåpen/spisen står samt den ohyggligt fula rostfria diskbänken :o

Kan väl lägga 3000-4000 och har antagligen hjälp så jag kan få upp det utan större problem.

Hittar du några snygga begagnade kök då? :) Om du river ner det gamla måste du väl antagligen lägga nytt golv och måla/tapetsera om... + nytt kakel osv... men det behöver ju inte bli sååå dyrt :)

Jo jag kikar lite och det finns en del. :laugh:
Jag har lite i rep.fond så det kan jag ta i från om det skulle gå över vad jag kan lägga.

Men jag vet inte riktigt vad man ska kolla efter (ja förutom att det ska passa in i köket) :o

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 594
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
39
· Visningar
3 800
Senast: cewe
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
13 090
Senast: MML
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 800
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Utreda för allergi eller inte
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 30