köpa avelsto i Belgien?!?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Sighttosee
  • Startdatum Startdatum
S

Sighttosee

Skulle vilja ha lite fler som skriver om detta här , vad tycker ni om för stammar? Vad skall man tänka på osv, det är ju inte så vanligt att man tävlar stona först utomland utan de väljs redan som föl att gå in i avel, vad tycker ni om detta. Har själv köpt några ston i Tyskland och har även börjat "titta runt" i Belgien, men känner till det alldeles för dåligt men har hittat en del fantastiska hästar speciellt denna med en stam jag inte är helt hundra på men kolla frambenen i löshoppningen på stoet med stammen:
Franco-Nabab de Reve- Abiran ** min absoluta favorit finns ju en del till med kanske bättre stam men detta var min absoluta favorit!!
http://www.horseauctionbelgium.be/stock-horses.php , säger bara wow!!:cool:,ytterliggare en fråga; vad tycker ni om de belgiska stammarna?

Sv: köpa avelsto i Belgien?!?

Hej! Jag har ett tävlingsstall med bara belgiska och franska hästar. Belgien satsar generellt på att avla på de absolut bästa tävlingshästarna. Nabab de Reve, Vigo Darsouilles, Ogano Sitte, Parco, Darco, Querlybet Hero,Kashmir van de Schuttershof,Chin Chin, Pachat II...Det finns en del fantastiska hingstar. Ston som har Chin Chin, Nabab de Reve, Quidam de Revel,Parco,Darco i blod är bra investering. Ogano Sitte är het i europa nu. Det finns andra mindre kända hingstar för oss i Sverige som är riktigt lovande topphästar i Belgien. Ett sto e Quidam är en guldgruva idag, svårt att hitta till humant pris. Vigo hästarna kostar massor. Lycka till! Mvh

Måste säga att Cartier-hingsten va helt underbar :)

ja, verkligen!! Kul att vi har Cartier här i Sverige!! Han kanske blir väldigt lyckad till våra lite grövre ston här i Sverige. Blir lite sugen att betäcka mitt ena sto med honom faktist!!

Samtidigt blir man ju fundersam hur det kommer sig att hingst som gick så bra som yngre blir kvar här !? Ingen kan ju förvänta sig att hingsthållarens son ska rida GP på honom!
Någon som har tips om vart man kan hitta videoklipp på flera avkommor till honom?

Vi har en åring e. Cartier-landlord-irco mena (köpte stoet dräktigt med honom) som de ska bli kul o se vad de blir! mamman hoppa 8-9 resp. 9-8 så det är ju inte så illa, o det är våran första undan henne :)
Va o hälsa på honom idag (går med andra hingstar 10 min bort) o han är fruktansvärt söt :) riktigt mörk brun med mkt vitt på mulen o en stor stjärn :)

En hingst som får såpass många ston
143 ston -07
163 ston-08
måste ju ändå vara ganska lönsam i avelsboxen.
Och meriter har han ju som yngre.

Liknande trådar

E
Avel Jag förstår inte. Nu vet jag inte exakt vilka poäng som delades ut i tyskland men gällande Highlander så marknadsförs han med sitt...
Svar
3
· Visningar
718
Senast: wolken fee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka