köp över internet-hur göra med betalning?

T

ticken

Ska köpa en sele. Har hittat en sådär 60 mil härifrån. Hur gör man för att inte bli blåst?
Jag har sett selen på bild och säljaren verkar trevlig på telefon. Men jag skulle gärna se och känna på den innan jag betalar den. Samtidigt har ju säljaren det kruxet att han inte vill skicka en sele utan att få betalt.
Hur har ni gjort?

Sv: köp över internet-hur göra med betalning?

Om det är från annons på Blocket kan ni använda Internetgirot. Det är väldigt smidigt och man slipper bli blåst. :)

Man kan också skicka det mot postförskott. Om man skickar med bussgods kostar postförskottet en femtiolapp har jag för mig.

Det går väl använda payson? Då betalar du innan, och sen skickar säljan varan, du får kolla på den, sen går du in och godkänner betalningen, måste göras inom en viss tid annars tror jag pengarna automatiskt går till säljaren.
Har använt det själv några gånger och tycker det fungerar jätte bra.

Ska köpa en sele. Har hittat en sådär 60 mil härifrån. Hur gör man för att inte bli blåst?
Jag har sett selen på bild och säljaren verkar trevlig på telefon. Men jag skulle gärna se och känna på den innan jag betalar den. Samtidigt har ju säljaren det kruxet att han inte vill skicka en sele utan att få betalt.
Hur har ni gjort?
om han skickar mot postförskott får ju du inte ut grejerna förrän du betalar postförskottet=skyddar honom. Du betalar först när du har paketet framför dig=skyddar dig;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 398
  • Låst
Hundavel & Ras Hej! Jag köpte i valp i augusti i år och vart då informerad att valpen inte hade stamtavla. Vilket inte gjorde mig något då jag inte...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
21 741
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 699
Senast: Lhas
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 277

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka