Köp och sälj - gnälltråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sålde två fina regntäcken, tog knappt en dag så var dom hämtade och betalade utan konstigheter. Den kvinnan som hämtade var dock som en tornado, har sällan stött på en så färgglad och högljudd person :D Lite småkul.

Har dock försökt sälja ett par tömmar, fick frågan om jag kunde skicka dom gratis, efter att jag skrivit i annonsen att jag inte skickar. 50kr för ett par tömmar och jag ska skicka dom gratis?!

Hade ute en bil vi skulle skänka bort också, då hade jag skrivit att köparen får hämta för att den helt enkelt inte startar (var något fel på batteri och laddning). Får då frågan om jag kan köra bilen till en annan stad sju mil bort så dom kan kolla på den. En gratis bil liksom? Som är trasig? Hur tänker folk...?
 
Hade ute en bil vi skulle skänka bort också, då hade jag skrivit att köparen får hämta för att den helt enkelt inte startar (var något fel på batteri och laddning). Får då frågan om jag kan köra bilen till en annan stad sju mil bort så dom kan kolla på den. En gratis bil liksom? Som är trasig? Hur tänker folk...?

Haha, men sånt där blir ju så absurt och bakvänt att det blir kul! :laugh:
 
Japp, @DarkInNight det var jag. Jag kunde inte hålla mej :o :angel::D


Jag lyckades hålla fingrarna i styr, orkade inte riktigt, vissa blir så griniga när man kommenterar deras annonser.

Var en tjej som sålde stubbensadel. Fanns en Bild och hon trodde den kanske var 16 tum. vidd okänt.
Gav råd om att hon kanske hittar intresserade om hon mätte sitsstrl o0ch kollade under kåpan efter instansningen. Men hon verkade inte alls uppskatta min hjälp med det så nu håller jag fan på mig istället :)
 
Hade ute en bil vi skulle skänka bort också, då hade jag skrivit att köparen får hämta för att den helt enkelt inte startar (var något fel på batteri och laddning). Får då frågan om jag kan köra bilen till en annan stad sju mil bort så dom kan kolla på den. En gratis bil liksom? Som är trasig? Hur tänker folk...?

Min bror hade en bil ute på försäljning och några som ringde undrade om han kunde tänka sig gå ner 1300kr för det var vad flygbiljetten kostade ner. - Nej, varför ska jag sponsra med flygbiljett?


Några andra som tittade på bolen ville pruta med 3000 först. Sen ville de bara ge 500kr mindre än begärda priset. De tyckte att det gällde 'bara' en femhundring.. men då tyckte han att om det nu bara gäller en femhundring kunde de lika gärna hosta upp den. Sen köpte de bilen och så glömde köparna fylla i hemadressen.
 
J
Jag lyckades hålla fingrarna i styr, orkade inte riktigt, vissa blir så griniga när man kommenterar deras annonser.

Var en tjej som sålde stubbensadel. Fanns en Bild och hon trodde den kanske var 16 tum. vidd okänt.
Gav råd om att hon kanske hittar intresserade om hon mätte sitsstrl o0ch kollade under kåpan efter instansningen. Men hon verkade inte alls uppskatta min hjälp med det så nu håller jag fan på mig istället :)
Jag skrev som tur aldrig att det förmodligen var en höökssadel. Men de som hängt med lite och har sunt förnuft borde förstå att man inte köper en märkeslös sadel för 3500kr. Speciellt inte om den kostat ca 2000kr ny!
 
Höökssadlarna som de hade för några år sedan fanns i svart o ljusbrunt ( jättesnygg färg faktiskt) de var lite karaktäristiska så att säga för att sömmarna var gula ( iaf på bruna sadeln tror på den svarta med) . De kostade inte enns 2000 o köpa. Tror faktiskt jag köpt min ny för typ 1400 de var faktiskt en jätte bra o skön sadel som passade min häst perfekt men ja man får vad man betalar för så den höll i några år sen började sadeln ändra form, visst hade kunnat låta en sadelmakare fixat men jag visste ju vad jag köpt från början så jag tyckte sadeln gjort sitt o var värd pengarna men ingen ting o lägga mer pengar på.
Långt o flummig sadlarna känns lätt i gen o jag brukar hajja till när jag ser en ljusbrun för jag älskade den färgen så brukar kolla de annonserna lite extra.

Skulle jag någon gång då för mig o köpa en sådan igen skulle jag inte vara villig att betala mera än kring 500-600 jag vet ju vad jag betalade för min ny. Har sett många annonser när de vill ha MER än inköpspriset just för se har dålig koll.
 
Jag har hållt på o bli vansinnig på sistone.
Har haft en annons ute på en häst, som visserligen inte är tävlad mkt, men med grym kapacitet, för sexsiffrig summa. Trots att annonsen inte innehållt ens en bild fick jag en köpare som ringde och förklarade att hästen inte var värd dom pengarna, jag skulle aldrig få den såld, och att hon kunde köpa den för mindre en halva summan.
Hästen vart såld efter en vecka ute på annons.
 
@palle

Köparen har mailat och talat om att pengarna är på väg, så hen är ärlig som tur var.
Men nu har jag lärt mej läxan att skicka med Blocketpacket är fullständigt uteslutet.....
 
Kan nästan slå DarkInNight ;)
Igår fick jag svar om en dyyyyyr del av
en körsele som jag säljer. En timme efter första mailet får jag: "jag köper den, vad är ditt kontonr?". Hennes resonemang var som mitt "äh, den passar säkert någon av mina hästar!". Idag har jag 5000:- på kontot, frakten bjöd jag på eftersom affären var så smidig :)

Och jag tackar för selen, är ganska så säker på att det var jag som köpte däckeln av dig :)
 
jag ska på hästloppis i morgon och försöka kränga iväg så mycket gammalt skräp som möjligt :angel:.
finns ju ingen människa som köper gamla svanskappor, vävribb tyglar och liknande över internet. men när de kostar 50kr st och ligger rätt framför näsan på en, så att de kan känna och klämma då går det oftast :D.
jobbigt sen när man fastnar vid andra säljares bord... och hittar saker som "antagligen kommer passa" eller "som passar om man syr om" eller bara är för jäkla billigt :banghead:. man får i alla fall mer att fylla ut sitt eget bord med vid nästa loppis ;)
 
blev inte så mycket av säljandet men desto mer av köpandet :o... sålde bara ett par tofflor med stålhätta =300kr, köpte en bot ryggvärmare för 250kr, en acton gel padd för 30kr och en lädergrimma för 50 kr. sen 50kr i avgift för att sälja och bensin för att köra dit vilket tog en 45 min.

ingen bra dag för ekonomin eller min sadelkammare som bara blir mer och mer fullsmockad.
 
:o

ingen bra dag för ekonomin eller min sadelkammare som bara blir mer och mer fullsmockad.

Farligt att gå på loppis, även om man bara ska titta så brukar det följa med något hem :D
Jag löser impulsköp genom att försöka hålla mig borta från loppisar, reor och sånt.
För jag har lite svårt att hålla impulsköpen borta annars :o

Senaste dagarna har det blivit lite slösurf på tradera och redan råkat klicka hem två pannband och ett träns. Skämmes, jag som försöker minska på prylarna!

Ena pannbandet visade sig dessutom vara i strl cob istället för full så jag blev lite irriterad. Funderar över om det är värt besväret att klaga.
 
En bra anledning att bli av med saken igen, fel storlek:idea::D
Haha så sant :up::D

Enda tråkiga är att jag verkligen, VERKLIGEN, vill ha ett sånt pannband, men i rätt storlek då.

För inte brukar pannband i Full vara knappa 37-37,5 cm?

Ska testa det på skrället innan jag säljer det vidare men jag är rätt säker på att det blir för litet på honom :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 251
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 631
Senast: Tualma
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 777
Senast: Squie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 221

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Tamråttor flyttar in
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp