Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är det inte ett Unicorn då? fast man kan ju bemöda sig med att tvätta grejerna ändåSmutsigt PS-schabrak för tusen spänn, någon?
Verkar som om säljaren missat att det varit mega rea där ett tag nu..
Fy så tråkigt! Skambud är det värsta jag vet.Har en häst till salu för ett betydligt lägre pris än många andra motsvarande.
Priset beror på den enkla anledningen att jag måste sälja, och jag har fattat att marknaden inte är redo för fantasipriser. Alltså inget fel på hästen.
Hur som, en kommer och tittar, visar sig vara lite sval, hör av sig igen och är "nog fortsatt intresserad".
Dröjer ytterligare några dagar, och vill köpa, men prutar då på priset och vill ha besiktningen inkluderat i priset.
Priset som begärs är redan lite drygt hälften av vad andra tar.
Nej tack. Där går nog ändå gränsen.
Vill man ha hästen alls, eller bara om man får den snorbilligt?
Mycket.Fy så tråkigt! Skambud är det värsta jag vet.
Det är så irriterande med personer som tar upp ens tid på sånt där sätt.
Jag trodde tradera skulle vara tryggt att handla på? Fy fan. Varför kan dom inte göra något. Säljaren har ju lurat digVann bud på ett bett på tradera, men bettet kom aldrig, Bad säljaren göra en reklamation, men det totalvägrar hon. Tradera kan tydligen inget göra. Suck.
Det är köp mellan privatpersoner. När paketet lämnar säljaren övergår risken till köparen. Har man då inte valt spårbar frakt är det omöjligt att veta var paketet tog vägen.Jag trodde tradera skulle vara tryggt att handla på? Fy fan. Varför kan dom inte göra något. Säljaren har ju lurat dig
Ja såg man kan köpa med köpareskydd. Men dom borde ju sätta en varning på en sån fuskare kan jag ju tycka. Nog inte första gången. Jag har såld mycket begagnat och inte ett enda paket har någonsin försvunnit så brukar vara säljaren som är problemet.Det är köp mellan privatpersoner. När paketet lämnar säljaren övergår risken till köparen. Har man då inte valt spårbar frakt är det omöjligt att veta var paketet tog vägen.
Det skulle vara lika lite rättvist att anklaga säljaren för lurendrejeri utan bevis. Om säljaren har många dåliga omdömen där det står att paket aldrig kom fram däremot, det kan fungera varnande och nog leda till konsekvenser om man inte sköter sig på plattformen. Nu vet vi inte om det är fallet, så det kan likaväl vara ett paket som kom bort.Ja såg man kan köpa med köpareskydd. Men dom borde ju sätta en varning på en sån fuskare kan jag ju tycka. Nog inte första gången. Jag har såld mycket begagnat och inte ett enda paket har någonsin försvunnit så brukar vara säljaren som är problemet.
Känns dock ytterst tveksamt eftersom säljaren inte vill göra en reklamation.Det skulle vara lika lite rättvist att anklaga säljaren för lurendrejeri utan bevis. Om säljaren har många dåliga omdömen där det står att paket aldrig kom fram däremot, det kan fungera varnande och nog leda till konsekvenser om man inte sköter sig på plattformen. Nu vet vi inte om det är fallet, så det kan likaväl vara ett paket som kom bort.
Och visst kommer det bort paket ibland, även företag gör misstaget att skicka ospårat och då kan en mellanhand lätt knycka paketet, som exempel. Det går inte att dra en generell slutsats utifrån en upplevelse.
Håller med om att det tveksamma är att säljaren inte vill reklamera.Ja såg man kan köpa med köpareskydd. Men dom borde ju sätta en varning på en sån fuskare kan jag ju tycka. Nog inte första gången. Jag har såld mycket begagnat och inte ett enda paket har någonsin försvunnit så brukar vara säljaren som är problemet.
Det hjälper om man vänder på det och tänker så här (ett fiktivt fall och inte det ovan): om paketet är ospårbart kan paketet ha skickats och kommit bort, eller så kan köparen tala osanning om att paketet inte kommit fram och försöker lura säljaren. Oavsett vet inte säljaren med säkerhet vad som inträffat. Om säljaren gjort rätt för sig och faktiskt skickat paketet så kommer hen troligen inte vilja göra en återbetalning.Känns dock ytterst tveksamt eftersom säljaren inte vill göra en reklamation.
En reklamation gör man när paketet kommit bort. Det står på traderas sida. Sen är tex alla postnords tjänster typ spårbara. Ett bett kan man oftast skicka för 65 kr beroende på vikten. Då är det spårbart hos postnordDet hjälper om man vänder på det och tänker så här (ett fiktivt fall och inte det ovan): om paketet är ospårbart kan paketet ha skickats och kommit bort, eller så kan köparen tala osanning om att paketet inte kommit fram och försöker lura säljaren. Oavsett vet inte säljaren med säkerhet vad som inträffat. Om säljaren gjort rätt för sig och faktiskt skickat paketet så kommer hen troligen inte vilja göra en återbetalning.
Exemplet @Blyger ger verkar vara ett fall där varan är spårbar och ändå kom bort hos budet. Ett bra exempel där varan hade skickats fullt legitimt.
Ja jag hade fotat paketet också och skickat till säljaren när jag packade sadeln, så hade bilder att visa posten vid reklamationenExemplet @Blyger ger verkar vara ett fall där varan är spårbar och ändå kom bort hos budet. Ett bra exempel där varan hade skickats fullt legitimt.
Som sagt, risken övergår till köparen när paketet avlämnats till bud. Man kan be om reklamation, men man är inte skyldig en reklamation enligt lag eller tradera.En reklamation gör man när paketet kommit bort. Det står på traderas sida. Sen är tex alla postnords tjänster typ spårbara. Ett bett kan man oftast skicka för 65 kr beroende på vikten. Då är det spårbart hos postnord
Var bettet skickat med spårbar frakt ?Vann bud på ett bett på tradera, men bettet kom aldrig, Bad säljaren göra en reklamation, men det totalvägrar hon. Tradera kan tydligen inget göra. Suck.