Köp av vagn!

R

RebeckaKihlberg

Nu äntligen så är det dags att skaffa en "riktig" vagn till ponnyn.
Har haft en billigare variant innan och den duger ju bra,men nu tillåter ekonomin ett inköp av en lite dyrare och en som nog tåler lite mer än den andra, jag vill höra vad ni tycker här inne. :bump:

Har tre modeller i tanke :d

DRIVE OUT ponnyrockard ( http://www.driveout.se/startsida.htm ) med luftgummihjul

Rockard från Roslagsvagnar med luftgummihjul ( http://www.roslagsvagnar.se/ )

eller

DENNA från Equilex

Priserna ligger mellan ca 6250-11000kr och jag vill ha en vagn som är värd sina pengar och som är bra.....tips och råd, ni kanske vet fler vagnar som är bra och som inte ligger över 11000kr. :)

Alla tips är välkomna!!! :bow:

Sv: Köp av vagn!

Vad har du upplevt som minus med skaklarna?

Kompisen köpte en tidaholmare men den gjordes tydligen av Roslagen. Plus är att den smidigt går in i bilen. Mindre bra att hon fick vänta i flera månader.

Den ska (tyvärr för din del ;) ) finnas kvar och användas som inkörningsvagn osv.
Sen är de dumt av mig att sälja av när ännu en ponny är på inköpslistan :d .
..så tyvärr!

det ser ut som att din vagn "lättar" lite så du får sitta framålutad och kan inte luta dig mot ryggstödet men det e kanske bara som det ser ut...

Om nu min röst räknas så röstar jag på Drive out.

Och jag säger INTE drive out, de har ingen fjädring nämligen. Driveout har ju andra som har fjädring och är snyggare.
Den sista är ju elegantast till tävling. Och dyrast väl..

/jenny

Om jag inte ser helt fel så är de visst fjädring på "Dive outen"
PixDOrockarden08.jpg

Den från Equilex (den gröna) vet jag inte om den har fjädring, står inget och sysn inte på bilden..lika så med Roslagsvagnen, syns inget på bilden.

Billigast är "Dive out" och dyrast Roslagsvagnen

Jo, det måst vara fjädring. Ont i umpan annars.Int skönt.

Jag trodde hon menade ponnyrockarden från driveout. :)

Synd hjulen är så små, annars hade den varit en riktig snygging!

/jenny

Blir det en "Drive out" så blir det med andra hjul, dessa vlir det då
--->
PixStandard06%20X.jpg
<----

Undra vad jag tänkte på egentligen när jag kollade på dom andra vagnrana, den jag har nu har fjädring, så de känns självklart för min del.

Läs om skaklarna i tråden som heter Roslagsvagnar eller liknande, var uppe för bara någon vecka sedan.

Det är fjädring i Roslagsvagnen f ö.

RebeckaKihlberg skrev:
Om jag inte ser helt fel så är de visst fjädring på "Dive outen"
PixDOrockarden08.jpg

Den från Equilex (den gröna) vet jag inte om den har fjädring, står inget och sysn inte på bilden..lika så med Roslagsvagnen, syns inget på bilden.

Billigast är "Dive out" och dyrast Roslagsvagnen

aj de ryggstödet såg inte riktigt mysvänligt ut aj aj :eek:

Jag lovara tt höra av mig om den blir till salu, ;) men är du ute efter vagn så finns den "sämre" modellen jag har för under 3000kr på Flädie lantmannaaffär i Flädie, tror jag betalde 2700kr för den, sen är de ingen SUPER vagn,men den duger och är väldigt lätt.

Jag kör en shettis och har en Rockard från Roslagsvagnar. Har haft den i över ett år och är jätte nöjd med den. Den har fjädring ;)

Liknande trådar

Körning Nån som vett nått om den här http://adelssons.jetshop.se/oxer-p-103-c-152.aspx Priset är ju ok, men hur är kvalitén? Funkar den till...
Svar
7
· Visningar
4 484
Senast: Niela
·
Körning Jag behöver hjälp. Köpte en shetlandsponny i julklapp till mig och sonen. Ett jättefint sto som är både riden och körd. Nu vill jag...
2
Svar
26
· Visningar
5 697
Senast: Maléne
·
Körning Behöver bolla lite tankar. Jag körde in min ponny när hon var 13år (hon är 19 nu), allt gick jättebra. Hon älskar att bli körd. Men av...
Svar
6
· Visningar
2 530
Senast: Presto
·
Körning Jag har scannat av begagnatmarknaden i veckor och nu ger jag upp, det får bli nytt istället! Folk kan ju varken skriva ut vilka delar...
Svar
12
· Visningar
2 925
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka