Köp av ungt hingstämne..

Sv: Köp av ungt hingstämne..

:love: Han är för söt...Längtar tills jag får känna på den där Traven *suck* ;) :love:

Nu har Skessur bytt kön! Och heter numer Skári på papperet!:rofl: :rofl:

Skessur importerades nämligen som sto (Skessa) till Sverige och gick igenom TRE veterinärbesiktningar som sto!

Numer är han alltså hingst på riktigt, ändringen gjordes idag i WF!

Nej men :rofl::rofl:

Han kan ju inte heta Skári väl :mad:

Måste man byta namn på honom tycker jag "Svadilfari ," låter snyggt

Senast ändrad av en moderator:

Jag vet om ett sto som importerades till sverige som föl/unghäst, då som hingst. Misstaget upptäcktes dock tidigt. Stoet har nu en bedömning på strax över 8 själv och två bedömda avkommor, 8.43 och 8.52. Inte så pjåkigt...

Hrmn...Skári låter helt okej..men ^^ Becka vill ju ha något "knasigt" ( Som hon knappt kan uttala :confused: ) ..^^ (som Neisti, Teitur, Flugsael eller Freyfaxi (OM man är tvungen att välja ..fast Hrimfaxi och Skári låter underbara de med..men Först kommer just SKESSUR :love:)

*rysa*...Om dem två skulle släppas ihop..Skulle någon se skillnaden :p (förrutom att mattarna lockar med maat *fniss*)

Haha nej jag tror faktiskt inte att nån ùtomstående skulle se skillnad` hehe, :love: De är sååå vackra båda två ;)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 660
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 659
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 883
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 711
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24