Köp av häst, ringa försäkringsbolag?

M

Mopsen

Hej!

Om man ska köpa häst, kan man ringa försäkringsbolaget då och kolla upp vad som är gjort med hästen/vad den är försäkrad i m m?

Hälsningar

Mopsen
 
Sv: Köp av häst, ringa försäkringsbolag?

Jag tror inte försäkringsbolaget lämnar ut uppgifterna om du inte har tillåtelse av säljarna.
 
Sv: Köp av häst, ringa försäkringsbolag?

Försäkringsbolaget får inte lämna ut uppgifter utan förre ägarens/försäkringstagarens godkännande.
 
Sv: Köp av häst, ringa försäkringsbolag?

Försäkringsbolagen lämnar endast ut uppgifter om du anger hästens försäkringsnummer (som du bara kan få av ägarna)
Jag kollade upp hästen jag är intresserad av förra veckan på det viset.

Så be att få numret av ägarna, det ska de väl inte ha nåt emot att lämna ut.
 
Sv: Köp av häst, ringa försäkringsbolag?

när jag köpte min arab så ringde jag till förs.bolaget när jag hämtade honom. då sa hon att han aldrig var anmäld som skadad ;)
 

Liknande trådar

Hästvård God kväll! Sitter just nu och vakar över sjuk häst och tänkte höra om någon varit med om något liknande. Ena hästen sväljer inte sin...
Svar
8
· Visningar
1 325
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 757
Senast: Tualma
·
Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär...
2
Svar
20
· Visningar
1 775
Senast: fio
·
Hästmänniskan Hej! Hittat en trevlig 5 åring som jag varit och provridit. Är intresserad men den är inte billig heller (enligt mig… 150”). Ägaren...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
6 355
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp