Köp av föl

Emanuelsson

Trådstartare
Hej ! :)
Jag har nu bestämt mig för att köpa ett föl. Har ridit i sju år och har ridit in en annans unghäst tidigare, alltså blir detta mitt egna första föl. Skulle gärna vilja få några råd om vad jag bör tänka på?

Sv: Köp av föl

Fundera ut vad du vill ha, vilka linjer du är intresserad av och läs på vad för egenskaper och temperament som är vanligt.
Sedan så försök hitta uppfödare som är noggranna med vaccination och verkning, när du tittar på fölen så titta även på mamman och var extra noga med att se på exteriören både på föl och sto. Fölen ska även vara fransyska när de är små om de ska bli korrekta som vuxna.

Liknande trådar

Hästmänniskan Har haft två hästar som av olika anledningar fått tas bort. Den första var gammal. Det var sorgligt men OK. Hon hade haft ett bra...
2
Svar
26
· Visningar
2 205
Senast: Oknytt
·
Hästmänniskan Hej! Hittat en trevlig 5 åring som jag varit och provridit. Är intresserad men den är inte billig heller (enligt mig… 150”). Ägaren...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
6 452
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Lång titel men också en bra sammanfattning. Jag letar föl/åring och tänker mig i första hand en hingst/valack eftersom jag i framtiden...
Svar
9
· Visningar
955
Senast: Askur2017
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 104
Senast: Tualma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar