Pettsson

Trådstartare
Ponnyn ska nu säljas inom kort och min fråga är då; hur ska jag formulera ett bra kontrakt?

Vad ska det innehålla? Hjälp mottages tacksamt :bow:

Sv: Kontrakt

Jag skulle köpa de färdigtryckta kontrakt som finns de flesta ridsportaffärerna. (De kostar runt 50-lappen för två ex)

Dert finns böcker som handlar om köp och försäljning av häst och där finns det med hur ett kontrakt kan se ut (det är ett sånt man köper tror jag). Jag tror du kan hitta en massa bra saker att tänka på vid försäljning i de böckerna (minns dock inte vad de heter..). Men kolla på biblioteket!

break_a_leg skrev:
Jag skulle köpa de färdigtryckta kontrakt som finns de flesta ridsportaffärerna. (De kostar runt 50-lappen för två ex)

Håller med. Dessa kontrakt täcker det allra mesta, de är jättebra. Om du har "special" saker du vill lägga till gör du bara det, men då har du en verkligt bra heltäckande grund att utgå från. Nästan omöjligt att tänka på allt själv och börja skriva ett helt nytt kontrakt på egen hand tycker iallafall jag!

Liknande trådar

Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
625
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 117
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 328
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 245
Senast: Äpplet.
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Ta bort tandsten med ultraljud
  • Avlivning älskade katt