Kontrakt/papper

V

vilmapersson

Hejsan. Jag har nyss fått en häst av min kompis mamma. Och hon har inga papper på henne. Hästens gamla ägare har papper på henne men dom vägrar svara i telefon. Men kan man inte ta bort dom gamla papperna och fixa nya? Eftersom hon inte är försäkrad heller. Tacksam för svar :)

Sv: Kontrakt/papper

Vilka papper menar du? Är det passet så måste du ordna en dublett till det gamla passet för det måste du ha enligt lag. Då kontaktar du rasföreningen och ber dem ordna det. Försök ändå att få tag på de gamla ägarna för det är inte gratis att ordna en dublett till passet.
Försäkringen har inget med det att göra men se till att försäkra hästen omgående så att du inte står där om hästen skulle skada sig eller bli sjuk. Det blir väldigt dyrt väldigt fort med veterinärvård.
Se också till att du och din kompis mamma skriver ett kontrakt er emellan så att du har papper på att du äger hästen.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
1 930
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 119
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 572
Senast: mars
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 395

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Klösmöbel
  • Målbilder för trubbnosar.

Hästrelaterat