W
wingil
Sv: Kontrakt på medryttaren?
jag är i stallet dagligen ändå.. har ju 3 hästar varav en inte har medryttare då han är 1 och fixar och donar men kanske inte samma tid som dem.. är ju en underlättning lite med ridning pyssel mm då man inte hinner med alla tre alla dagar.. särskilt nu när gravidiet växer
eye in the sky skrev:kontrakt ser jag som ett måste , på så vis blir det inget tjafs om vad som gäller.
en fråga till er som har medryttare , handlar det "bara" om att få vara ledig från stallet eller?
har själv 2 medryttare på 4 häst dom har varit hos oss i flera år men jag tror att dom varit ensama kanske 4-6 gånger. våra medryttare har vi för att hästarna ska få all träning och uppmärksamhet dom behöver inte för att få vara ledig. men jag ser det oxå som viktigt att medryttarna får lära säj och vidarutvecklas.
dom betalar faktiskt en hel del och då annser jag att dom ska känna att dom får valuta för pengarna.
jag har hästarna i stockholm , dom betalar 1500 i månaden för 3 dagar i veckan.
för ca 2 år sedan sökte jag efter 1 ny medryttare och fick ca 600 svar varav ca 50 var 100% seriösa
jag är i stallet dagligen ändå.. har ju 3 hästar varav en inte har medryttare då han är 1 och fixar och donar men kanske inte samma tid som dem.. är ju en underlättning lite med ridning pyssel mm då man inte hinner med alla tre alla dagar.. särskilt nu när gravidiet växer