Kontrakt på medryttaren?

Sv: Kontrakt på medryttaren?

eye in the sky skrev:
kontrakt ser jag som ett måste , på så vis blir det inget tjafs om vad som gäller.
en fråga till er som har medryttare , handlar det "bara" om att få vara ledig från stallet eller?
har själv 2 medryttare på 4 häst dom har varit hos oss i flera år men jag tror att dom varit ensama kanske 4-6 gånger. våra medryttare har vi för att hästarna ska få all träning och uppmärksamhet dom behöver inte för att få vara ledig. men jag ser det oxå som viktigt att medryttarna får lära säj och vidarutvecklas.
dom betalar faktiskt en hel del och då annser jag att dom ska känna att dom får valuta för pengarna.
jag har hästarna i stockholm , dom betalar 1500 i månaden för 3 dagar i veckan.
för ca 2 år sedan sökte jag efter 1 ny medryttare och fick ca 600 svar varav ca 50 var 100% seriösa

jag är i stallet dagligen ändå.. har ju 3 hästar varav en inte har medryttare då han är 1 och fixar och donar men kanske inte samma tid som dem.. är ju en underlättning lite med ridning pyssel mm då man inte hinner med alla tre alla dagar.. särskilt nu när gravidiet växer :(

Även ägaren kan bryta mot kontraktet. :angel:

Därför har jag försökt utforma mitt kontrakt så att det tar hänsyn till BÅDA parter, eller eg. alla tre.

bengall skrev:
Även ägaren kan bryta mot kontraktet. :angel:
Därför har jag försökt utforma mitt kontrakt så att det tar hänsyn till BÅDA parter, eller eg. alla tre.

Jo, det har jag också gjort med mitt kontrakt. Det ska stå klart och tydligt vad som gäller för BÅDA parterna, men det jag säger är att många grejer är inte värt att tex. gå till domstol med eller liknande och då undrar man hur mycket det där pappret hjälper... Det finns många oseriösa tyvärr!

Äh, hur raderar man inlägg..??

Senast ändrad av en moderator:

Jag skriver kontrakt. Mest för att jag vill undvika idioter som är oansvariga och rider farligt, hästen skadar sig och sen vill de inte pröjsa för skadorna.. Har man kontrakt kan de inte säga så mycket... Sedan också har jag med att de får stå för värdeminskningen/ny utrustning om den kommer till skada medans de använder den.

Har också med mina skyldigheter mot medryttaren (t.ex. att hon får rida x antal ggr/vecka osv)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
2
Svar
20
· Visningar
3 818
Senast: SwedEmB
·
Anläggning Jag funderar på inackordering och behöver hjälp att bolla lite.. Förutsättningar: Tre egna hästar (två shetlandsponnys, en stor) på...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
13 542
Senast: Blyger
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 351
Senast: Hellhound
·
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 821
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda 2022
  • "Rimligt" pris för en hobbyhäst