Kontaktövningar

J

Jejjen

Tips på roliga kontaktövningar för 5 mån valp? Vi kan be om lov i dörren, fråga om lov vid matskålen, vänta på korven och leksaken... Finns det andra varianter? Roliga...

Leka med en boll som har snöre på sig, ta sen upp den vid hakan och beröm.
Ha hunden sittandes framför dig och "spotta" godis på den från din egen mun. Träna in så att hunden sätter sig nära. kan hunden inte fånga godis i luften lär man in det genom att släppa godis rakt uppifrån direkt från handen först så brukar det sedan gå bra att ge från sin egen mun.

Tolvis

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
697
Senast: MML
·
Hundträning Jag har en alldeles underbar liten valp, som är glad och lättsam i det allra mesta. De senaste dagarna har vi dock märkt vad vi tolkar...
Svar
15
· Visningar
1 540
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
827
Senast: animalasia
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
902
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben
  • DIY hästvård