Kontaktövningar

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Jejjen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 860
J

Jejjen

Tips på roliga kontaktövningar för 5 mån valp? Vi kan be om lov i dörren, fråga om lov vid matskålen, vänta på korven och leksaken... Finns det andra varianter? Roliga...

Leka med en boll som har snöre på sig, ta sen upp den vid hakan och beröm.
Ha hunden sittandes framför dig och "spotta" godis på den från din egen mun. Träna in så att hunden sätter sig nära. kan hunden inte fånga godis i luften lär man in det genom att släppa godis rakt uppifrån direkt från handen först så brukar det sedan gå bra att ge från sin egen mun.

Tolvis

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sedan drygt två veckor tillbaka bara min 13-åriga whippet kvar. Hon har sedan hon var valp varit helt okomplicerad med att...
Svar
9
· Visningar
778
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 564
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundträning Mina hundar har aldrig varit intresserade av leksak som belöning när man tränar och tävlar, dom tittar bara på mig och väntar på den... 2
Svar
20
· Visningar
710
Senast: Lillefrun
·
R
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
846
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka