I vilket fall som helst känns det surt och dåligt av hantverkaren. Han var ute och tittade på taket. Han undrade bland annat om vi ville att han skulle köra de gamla takpannorna till tippen. Ja, det ville vi. Sedan fick jag då - på sms - ett kostnadsförslag i en snäv intervall. I meningen efter skrev han att han hoppades att det inte skulle vara dåligt under pannorna. Nu visade det ju sig vara det. Kanske man då ska förstå att offerten helt plötsligt inte gällde, och att priset blev dubbelt? Det schyssta hade naturligtvis hade varit att uppdatera mig med ett nytt pris så fort han upptäckte problemet.
Och på tal om att köra de gamla pannorna till tippen, så har han lagt detta under en "extra"-rubrik på fakturan, tillsammans med t.ex. vindskivorna som VAR extra och tillkom efter offerten. Men inte nämndes det när vi träffades - och i kostnadsförslaget - att det var något som räknades som utöver. I slutänden arbetade han här 82 timmar, mot förväntade 40 timmar, så det var en GRYM felberäkning helt enkelt.....