Konstläderridstövlar

OK. Men jag undrar mer hur bra de är för skänkling och så.

De stövlarna jag har haft har varit jättebra hade mitt första par i fem år har precis köpt ett par nya... Jag tycker att det blir rätt så stadigt med konstläderstövel. Dessutom är dom ju mycket billigare äna riktiga läderstövlar. Helt klart värda pengarna. :bump:

Efter att ha ridit i läderstövlar (och shortchaps) i cirka tolv år skulle jag aldrig köpa ett par stövlar i konstläder!!! Det dög väl bra när man red på ridskola... Nä då skulle jag hellre satsa på ett par bra shortchaps om jag var du.

För skänkeln så är konstläderstövlar inte sämre än några andra ridstövlar.

Liknande trådar

Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
717
Senast: fio
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Fritid Behöver köpa mig en vettig jacka för nästa års vandringar. Känns så himla onödigt att packa ner både skal och regnjacka, så vill banta...
2
Svar
35
· Visningar
1 468
Senast: Kirre
·
Utrustning Hejsan! Jag undrar vad ni som är duktiga på sadlar skulle säga om hur denna ligger och passar på denna rygg? Jag tycker att kurvan på...
2
Svar
22
· Visningar
1 571
Senast: morgaine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Träning och hälsa del 12
  • Tips i London