Konstigt öga!?

Elin87

Trådstartare
Upptäckte idag att min häst gör något mycket konstigt med sitt vänsteröga. Idag när jag hade henne uppbunden på gången blinkade hon med ögat så att det såg ut som att det vändes ut och in (!). Har aldrig sett något liknande innan. Hon upprepade detta flera gånger men verkade inte vara särskilt irriterad över detta. Ögat verkar inte vara skadat, men det ser dock lite rött ut i ögonvrån.

Ska ringa veterinären och rådfråga imorgon men funderar på om det är någon annan som varit med om samma sak?

Elin

Sv: Konstigt öga!?

Tycker att det brukar se ut som om ögat "vänds utochin" när de gäspar, så det är nog inget konstigt så. Kan ju vara att det kliar eller så, man kan tvätta/badda ögat med ren bomull och kokt(och avsvalnat) vatten och se om det blir bättre.

Liknande trådar

Hästvård God kväll! Sitter just nu och vakar över sjuk häst och tänkte höra om någon varit med om något liknande. Ena hästen sväljer inte sin...
2
Svar
27
· Visningar
2 430
Senast: Zetly
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 180
Senast: Anna-Bella
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
997
Senast: Sirap
·
Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 218

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat