konstigt med huden i öronen?

S

Stallflicka

Min hamster har fått konstigt på huden i öronen tycker jag. Det ser ut som torrt skin, kan de va svamp påbörjning i öronen?? vad säger ni? normalt eller inte? vad kan de va i sånna fall? Han verkar inte ha några besvär av det vad jag har märkt men det ser lite konstigt ut.
Tacksam för svar..

Senast ändrad av en moderator:
Sv: konstigt med huden i öronen?

Är huden konstig på ngt annat ställe på kroppen?
Några av våra hamstrar fick eksem av det fodret vi hade, och det började som torra flagor på öronen, sedan blev det röd och irriterad hus (under pälsen) på resten av kroppen. Vi bytte foder och det blev bra.

Sv: konstigt med huden i öronen?

hm, inte direkt. lite mjällig kanske i pälsen eller om de är spån. jag ska testa och se om det är fodret. det låter ganska troligt! tack för svaret.

Liknande trådar

Hundhälsa Tid till vet är bokad på onsdag. Bilder kommer ikväll Golden hane 7,5 år. Kastrerad Äter senior/light foder. Ett foder han ätit sen...
2
Svar
24
· Visningar
2 885
Senast: Rugge
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
465
Senast: cassiopeja
·
  • Omröstning Omröstning
Hästmänniskan Ett mail med den här rubriken/innehållet fick väl alla som är agriakunder igår. Jag förstår mycket väl att det är för att få ner antalet...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
7 319
Senast: Sirap
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 090

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka